Fröken Rosa recenserar: Nexxus Platinum Pro Shampoo

Silverschampo är, som ni kanske vet, en stapelvara hos mig när jag bleker håret, och jag har testat många märken. Nytt för mig är Platinum Pro från Nexxus, som jag fick hem för ett tag sedan. Enligt pressreleasen fungerar Platinum Pro inte bara på blont hår, utan även om man vill ge sitt röda eller bruna hår en kall ton. Det senare kan jag inte uttala mig om, men på mitt blekta hår fungerar det ypperligt.

Schampot är kraftigt lila i färgen och färgar av sig på textilier, så lite försiktighet i duschen är ett måste. Massera in i håret, låt sitta i 1-3 minuter, skölj ur. Det luktar inte särskilt gott, åt det kemiska hållet, men om man följer upp med balsam så försvinner lukten. Schampot går att använda vid varje tvätt, om man så önskar, men jag tycker att det räcker med ett par dagar i veckan. Resultatet blir en snyggt kall ton som håller.

I korthet: Bra silverschampo med lite minus för lukten.
Pris: 219 kr hos ”utvalda salonger” – jag har försökt hitta mer info än så, men hemsidan är högst amatörmässig och hänvisar bara till den amerikanska sidan.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Spännande. Vet du om det finns schampon med blåa pigment istället för violetta/lila? det ska enligt en del kolorister vara bra för att minska en orange ton i håret. Men själv har jag inte sett några.
    Kram.

    • Toni & Guy hade ett blått schampo förut, vet dock inte om det säljs fortfarande.

