Sakura, del två

Glöm att det står ”cherry blossom” på flaskan, för det här, mina vänner, är en rosdoft först och främst. Och vilken rosdoft! Här finns inte tillstymmelse till sötma, bara grön fräschör från en nyutslagen ros, bergamott och mandarin. Jag tycker att jag känner pion någonstans i mixen, men det är möjligt att min näsa spelar mig ett spratt, för det står inte med bland doftnoterna. En lätt, lätt bas av mysk och trä rundar av, måhända en smula för tidigt i mitt tycke. Doftens hållbarhet är tyvärr ganska dålig – jag applicerade på pulspunkter imorse och när jag kom hem, tolv timmar senare, fanns inte spår kvar på huden – och den började avta i styrka runt lunch. Sillaget är svagt det också, det här är en hudnära doft som definitivt inte stör omgivningen. Men jag gillar den. Jag gillar den så pass mycket att jag kan tänka mig att hala upp VISA-kortet för en 30-millilitare, och det är en rätt bra komplimang.

Riktiga körsbärsblommor i Kungsträdgården

