Schampo för blondiner

Redkens serie Blonde Glam, som jag skrivit om flera gånger tidigare, är en storfavorit här hemma, och även om jag är otrogen med jämna mellanrum så kommer jag ofta tillbaka med svansen mellan benen – just för att schampot i kombination med balsamet är det bästa för mitt blonda hår. Addera en färgförbättrande inpackning, Perfect Platinum eller Rich Vanilla beroende på vilken ton jag har för tillfället, och vi har en riktig grand slam. Det doftar gott också!

Redken köps allra billigast i USA, där märket kostar en spottstyver, men finns såklart till lågpris i England hos till exempel lookfantastic.com eller feelunique.com.

Comments

  1. blir ju lite sugen!🙂

  2. Linda Johansson says:

    Jag har precis blekt nya slingor och en del blev lite för gula den här gången. Jag använder faktiskt just Redkens schampo och balsam, men har inte hunnit tvätta håret så många gånger än. Men det är väl bara inpackningen som kan ljusa upp de gula slingorna?
    Funderar på att köpa ett silverschampo, har du något bra tips?
    Eller ska jag satsa på Redkens inpackning (Platinum)?
    Tror att Redkens inpackning är några pund dyrare än silverschampon så jag är lite osäker på vad jag ska köpa…

    • Det är bara inpackningen som kan göra något åt färgen, ja. Silverschampo jag gillar är Matrix eller Disp, den senare luktar godast. Själv skulle jag nog kombinera silverschampo med inpackningen från Redken då håret kan bli lite torrt av silverschampo, men väljer du mellan de två så kör på schampot.

      Vill du hellre lägga i en toning – som inte sliter på håret – så är Whiter Shade of Pale från Fudge bra.

  3. Jag tror det får bli lite Blonde Glam på sommarsemestern i US! Har faktiskt aldrig testat :O
    Stör mig dock lite på att förpackningarna är gula, trots att jag fattar att det är för blondiner får jag bara gula toner-vibbar.. hehe.

    • Du får tänka att de är typ guldfärgade istället – väldigt gult guld, hehe.

