Nattdoft: Czech and Speakes Cuba

 

 

Jag fortsätter att testa mig genom Czech and Speakes ljuvliga sortiment, och ikväll när jag skulle åka till jobbet föll valet på unisex-men-mer-maskulin-än-kvinnliga Cuba. Öppningen är ganska sträv, med bergamott, citrus och mint, en kombination som leder mina tankar till tjärpastiller. Det ska finnas med en skvätt rom bland toppnoterna, men den känner jag av först senare, när doften har fått tid att veckla ut sig på huden. Här doftar det hur som helst mycket herr! Cubas hjärta är varmt och pulserande, inte fyllt av blod, men däremot kryddig nejlika, lagerblad, ros och tonkaböna, och vid ett par, flyktiga, tillfällen tycker jag mig ana ett släktskap med Like This. När nu jag sitter och sniffar på min handled känner jag endast spår av basnoternas tobaksblomma, vetiver och cederträ, så hållbarheten är väl inte den bästa. Jag skulle tippa att jag fick ut 4-5 timmars doft, med ett mediumgott sillage.

Jag gillar Cuba och ser fram emot att bära den när det här blivit varmare.

Comments

  1. Snyggelisnygg flaska! Lite kommunistestetik har aldrig skadat även om själva politiken naturligtvis är helt förskräcklig.

