Uppfräschning av färg

Ni som bleker håret vet att det kan se lite matt och tråkigt ut efter ett par veckor, även om man är noga med silverschampo och inpackningar, och så även mitt. Alltså färgade jag mitt hår i en kall nyans imorse, med den nya permanenta hårfärgen från Syoss som finns att köpa överallt där färg säljs. Jag köpte min på H&M.

Jag använde nyansen 9-5 Frozen Pearl Blond, och så här blev det:

Nyans 9-5 ska endast sitta 30 minuter på redan blekt eller slingat hår, och det räckte för att mitt hår skulle bli både kallare och glansigare. Har ni testat färgerna från Syoss och vad tyckte ni i så fall?

Jag håller för övrigt på att testa ett nytt silverschampo, recension kommer inom kort.

Comments

  1. Frostigt fint🙂

  2. Ser jättefint ut. Det enda jag kan tänka på när jag ser SYOSS hårfärger är att vi spanade dem på apoteken i Riga i höstas innan de kommit till Sverige. Jag tänker fotfarande att de kanske testas på östeuropeerna innan de säljs i övriga världen . ;D

  3. Carolina says:

    Hejsan! Har läst lite i din blogg då jag är på jakt efter schampo och balsam och hamnar därför på div. bloggar genom att googla. Tycker du får så fin färg/nyans på håret, hur gör du? Hätta, penslar på frihand, färgar allt? Det ser ju liksom ut som att du har slingor och inte bara en färg. Jättefint iallafall!
    Mvh Carolina

    • Hej! Jag börjar med att bleka hela håret med blekning från Stargazer, som får sitta i en timme ungefär, därefter lägger jag i en lila toning från Directions som tar bort gula toner. Jag har skrivit en del om olika produkter under etiketten hår, kika där!🙂

