Min dag bland blommor och tuppar

När jag för ett tag sedan frågade vad ni ville se mer av i bloggen var det flera som sa att de ville ha inlägg av den personliga typen, så okej, jag gör ett undantag och bjuder på bilder från min dag på Bergianska trädgården.

Dagen började bra när jag lyckades fånga en av kaninerna, som brukar hänga vid mitt hus, på bild. Jag älskar kaniner, både på tallriken och i övrigt.

När vi kom ut till Bergianska gick vi rakt ini ett doftmoln av rosor. Underbart!

I Gamla Orangeriet serveras fantastisk mat som inte är särskilt dyr. Det är väl värt en omväg för att åka ut hit och äta.

Vi åt tupplårfilé med krossade rotfrukter, citrontimjansås och rödlök stekt med persilja, som sköljdes ner med Pinot Noir.

Efter lunchen gick vi, lätt lulliga av vinet, vidare till Plantagen och shoppade blommor. Jag köpte fredskallor.

Nu måste jag sova en stund innan jag åker och jobbar – ha en trevlig fredagkväll ni andra!

Comments

  1. Haha! Kaniner på tallriken! Älskar att du skriver sådant som folk kan uppfatta som provokativt. /N

    • Jag säger bara som det är – kaninkött är bland det godaste man kan äta.😀

  2. Linda Johansson says:

    Jag är enormt löjlig när det kommer till kött. Jag hade kaniner och marsvin som husdjur när jag var yngre så det skulle jag aldrig kunna äta frivilligt. Jag äter inte hästkött heller, eller hund eller katt. Jag ”håller på” att bli vegetarian och är inte speciellt förtjust i fisk och fågel heller…🙂 Förhoppningsvis hamnar jag aldrig i en situation där jag blir tvungen att äta vissa saker för att överleva…

