Inte så charmerande, trots allt

Jag var på jakt efter rosdofter för ett tag sedan och beställde ett kit från Juliette Has a Gun, vars dofter bygger på rosor på ett eller annat sätt. Jag tycker om alla dofterna i kittet, utom Midnight Oud som jag inte vågat mig på än, och Miss Charming. Den här rosdoften är nog tänkt för yngre kvinnor som tycker att den klassiska parfymrosen luktar tant, men tyvärr tycker jag att den istället blir sötsliskig tack vare bären som lagts till bland toppnoterna. Sliskigheten håller i sig i flera timmar innan doften bleknar till en ganska behaglig mysk, men då är det för sent.

Miss Charming är en doft för tjejiga tjejer, som gillar rosa, tyllkjolar, bubbelgum och fruktiga drinkar – alltså borde den per definition också passa mig, men tyvärr.

Juliette Has a Gun säljs på NK och på nätet. Jag har ingen exakt prisuppgift i svenska kronor, men en flaska på 50 ml kostar €65.

Comments

  1. Så fin bloggen har blivit =)

  2. Aw, darn! Jag trodde verkligen att ni två skulle bli lyckliga ihop! Nåväl, kanske skall du ge Lostmarch’ Iroaz en chans istället? Och Hermes Hermessence Rose Ikebana! Båda är daggvåta rosdofter, den första med känsla av hav, den andra med en syrligt fruktig touch. Fin bloggen blivit, jag har missat renoveringen eftersom jag läser dig i Readern.

    • Jag skriver upp båda på min ständigt växande lista…😉

    • ALZD hade inga Hermesdofter, så jag valde L’Artisans Drôle de Rose istället. Bra val?

      • Drôle är en rätt söt rosdoft, lite somrig och med violer någonstans i mitten. Inte dålig alls, bara lite Zzzz.

        • Jag gillar violer och jag gillade hur sammansättningen lät på pappret. Iroaz slank också med i beställningen!

  3. ..jag blir lite ledsen i ögat när du kopplar ihop sliskigt sött med tjejiga tjejer i tyllkjolar och fruktdrinkar.

    Jag är tjej och gillar smink, nu råkar jag inte vara så förtjust i rosa och andra saker som kopplas med tjejer, men fruktdrinkar javisst! =P Kräver ingen monolog om kvinnligt/manligt, det är bara störtlöjligt, försöker själv att komma ihåg, även i vardagen, att inte omedvetet pusha normen..

    • Jag tror att du missförstår mig. När jag kallar Miss Charming för sötsliskig är det för att jag upplever den så på mig, och för att vara målande i min beskrivning. Jag älskar för övrigt fruktdrinkar, tyllkjolar och rosa – namnet på bloggen torde vara en fingervisning – vilket också kan utläsas av min avslutande kommentar.

