Fröken Rosa recenserar: Burt’s Bees Soap Bark & Chamomile Deep Cleansing Cream

Soap Bark & Chamomile Deep Cleansing Cream är, precis som det låter, en rejält krämig rengöring som är fri från sulfater och därför inte löddrar alls, men som trots det lyckas göra huden ordentligt ren med hjälp av trollhassel och barkextrakt.  Den tar inte bort vattenfast mascara, men den löser upp dagens smink och smuts utan större problem.

Extrakt av kamomill, echinacea och aloe ska lindra och lugna huden samtidigt som glycerin och kakaosmör ”ger en naturligt frisk och fräsch känsla”. Jag föredrar rengöringar som löddrar, då jag tycker att de rengör bättre, men jag har inte tyckt illa om att använda den här rengöringskrämen. Jag har inte märkt av några hudirritationer eller tilltäppta porer, som är mitt ständiga gissel i vanliga fall. En sak som är lite speciell med Soap Bark & Chamomile Deep Cleansing Cream är att den känns kylande på huden – vilket antagligen är den ”friska känslan” som det talas om i reklamtexten. Jag har inget emot det, men om man vet med sig att man inte gillar sånt ska man nog undvika denna rengöring.

I korthet: Helt okej krämrengöring.
Pris: 129 kr, iloveburt.se
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Grattis på namnsdagen! E&N

  2. Ville bara kika in och säga att du är en av mina favoritbloggar i skönhetsvärlden, gillar bloggen starkt! Keep doing what you do🙂

    Kramar

