Honey Bronze Shimmering Dry Oil: en närmare titt

En av produkterna som ni var mest nyfikna på ur Body Shops Honey Bronze-kollektion var den glittriga torroljan, Shimmering Dry Oil. Vi kikar lite!

Flaskan, som är i glas, känns tung och gedigen i handen. Den behöver skakas om ordentligt innan användning, för pigmenten och oljan separerar sig fort. Nyansen ser kanske mörk ut i flaskan, men om en Lilla spöket Laban-figur som jag kan använda den, då kan alla göra det.

Här har jag stänkt ut lite av innehållet direkt på underarmen. Konsistensen är lättflytande och inte alls oljig, som man kan tro. Doften är ljuvlig och påminner om min barndom, om solkrämen min mamma brukade smörja in mig med. Exotiska blommor med en lätt anstrykning av honung gör parfym överflödig när man har applicerat denna på kroppen.

Så här mycket ska man absolut inte ta – less is more! – men jag var tvungen att ta i för att den fina färgen skulle synas. När man arbetar in oljan i huden försvinner glittret från flaskan och förvandlas till ett subtilt skimmer istället. Jag kommer att ha oljan på nyckelbenen och (det obefintliga) dekolletaget i sommar, samt på benen för att förstärka BUS-brännan.

Honey Bronze Shimmering Dry Oil kostar 245 kr och finns i butik 23 maj.

Comments

  1. Ojoj galet snyggt! Ska absolut pallra mig ner till TBS på måndag för att köpa mig ett ex. /N

  2. Jättetjusig färg!

  3. Verkar tiktigt bra. Går den också att använda i håret som Nuxes variant?

  4. Ribban says:

    Det ser ut som den lätt blir randig, eller är det för att man tar för mycket som det blir så?

