Fröken Rosa recenserar: Decléor Aroma Confort Système Corps Gradual Glow Hydrating Body Milk

Den första brun-utan-solkrämen som jag verkligen gillar och vill använda varje dag? Ja, faktiskt. Som ni vet är jag väldigt blek, vilket jag gillar och värnar om, men på sommaren vill jag gärna värma upp min blåvita hudton och då passar det perfekt med en gradvis BUS. Gradual Glow Hydrating Body Milk från Decléor lyckas pricka in vartenda måste på min lista: gör huden mjuk och len, kladdar inte, luktar gott av tahitisk vanilj och magnolia, och stinker inte alltför mycket av DHA. När det gäller det sistnämnda så är det klart att man känner den typiska BUS-lukten, men den maskeras ganska effektivt av parfymen i krämen.

Efter två dagars insmörjning har jag redan antagit en naturlig, mörkare nyans, som om jag varit ute och lapat i mig sol en eftermiddag, utan att bli orange. Jag gillar allt med denna BUS – utom priset. 415 kr är ganska saftigt för en förpackning på 250 ml, men visst, den är dryg och ger ett snyggt resultat. (Och sen kan man ju alltid hitta Decléor billigare utanför Sveriges gränser.)

I korthet: Superb brun-utan-sol som ger en snygg bränna utan att stinka alltför mycket DHA.
Pris: 415 kr i svenska butiker, £28.95 hos feelunique.com
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Johanna says:

    Tack för tipset! Den ska jag genast kolla in🙂

