Durance Smart Candles

Det franska märket Durance lanserar tre nya doftljus av den smarta sorten, alltså ljus som inte bara doftar gott utan också fyller en funktion.

Citronelle et au Géranium är perfekt för ljumna sommarkvällar på balkongen eller i trädgården då den håller borta ilskna myggor, Menthe Anti-Odeur tar bort dålig lukt som cigarettrök och matos, och Hysope Purifiante gör luften ren samt verkar uppfriskande.  Ljusen har inspirerats av naturen och innehåller ekologiska växter och råvaror från den provençalska landsbygden.

Jag testar just nu mintljuset, och är snudd på överväldigad av doften. Det doftar verkligen grön, örtig mynta, sån som man odlar själv och som återfinns i Jo Malones White Jasmine & Mint, och det finns inte tillstymmelse till tandkrämsarom (om man nu skulle vara orolig för det). Brinntiden är cirka 40 timmar och rekommenderat pris är 165 kr styck. Säljs hos NK och Åhléns City.

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Hihi skrev om just dessa doftljus i förra veckan, ett morsdagstips.

    Önskar mig ett par av dessa ljus i morsdagspresent, hoppas jag får dem🙂

  2. Linda Johansson says:

    Åh, de där ljusen skulle jag verkligen vilja ha! Hatar dumma myggor som älskar mitt blod och jag är väldigt doftkänslig och avskyr verkligen matos, blir väldigt illamående av det. Men, som alltid är jag för snål, 165 kr för ett ljus… Då måste det vara värt pengarna!🙂

