Fröken Rosa Recenserar: Sana Mild intimtvätt

För ett tag sedan fick jag hem denna intimtvål från Cederroth för testning. Jag har i vanliga fall inte något behov av sådana produkter, men då jag blev försäkrad att Sana även kunde användas till övriga kroppen blev jag nyfiken.

Doften är nog vad jag gillar bäst med Sana: den doftar otroligt gott, milt och fräscht med en lätt touch av tranbär, utan att hänga kvar en längre stund efter duschen. Känslan när jag tvättar mig är det heller inget fel på – jag blir ren och min hud blir varken torr eller irriterad – men då det här främst är en intimtvätt så löddrar den inte nämnvärt, och då känns det som om jag vill trycka ut mer av flaskans innehåll på min duschpuff för att jag ska uppnå samma känsla som med mina vanliga duschtvålar. Jag gillar när det löddrar! Det gör Sana lite odryg,  jag använde upp min flaska i en rasande fart och det tyckte jag var synd eftersom jag faktiskt gillar produkten i sig.

I korthet: Bra intimtvål, men odryg om du vill använda den över hela kroppen.
Pris: 34 kr på apotek.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Låter som den doftar gott! Synd att den inte var så dryg..

  2. På vilket apotek kan man köpa den? Jag letar efter en bra intimtvål.

  3. Finns i vanliga butiker såsom Coop o.s.v. Har den själv och den löddrade suveränt bra och gjorde inte att jag fick svamp som brukar hända med andra tvålar, utan den gjorde en suveränt ren utan irritationen som brukar följa. Kommer använda denna i fortsättningen.

