Fröken Rosa recenserar: NARS Loose Powder

Här har vi en produkt som jag haft länge i min ägo, men aldrig recenserat – så nu är det hög tid! Löspuder är absolut nödvändigt för mig, som det sista steget i makeupen, och NARS Loose Powder är både lättviktigt och praktiskt taget osynligt på huden, samt håller huden lagom matt och hyfsat fri från blänk hela dagen. Burken innehåller hela 42 g – jämfört med MAC:s Select Sheer/Loose som innehåller 8 g – så ett och ett halvt år senare är nästan hälften av innehållet kvar, trots flitigt användande.

Pudret säljs i sex olika nyanser vilka borde passa de allra flesta. Själv använder jag Snow, som är så nära vitt man kan komma utan att vara helt vitt – om ni förstår vad jag menar. Det enda jag inte riktigt gillar är ytan på förpackningen, precis som alla produkterr från NARS har den en gummiliknande yta på vilket ALLT fastnar, och det ser lätt lite smutsigt ut efter ett tag.

I korthet: Underbart löspuder som varken känns eller syns på huden.
Pris: £26.50 hos HQ Hair.
Betyg:

Comments

  1. Varken syns eller känns är verkligen ett bra betyg när det kommer till lösa puder för mig. Låter lockande helt enkelt.

  2. Verkar var helt klart bra!

  3. Grymt stor burk, mitt från MUS är på 18 g och räcker lääänge. Låter som ett perfekt löspuder!

