Like This – tankar

Nu har jag hunnit provbära och sniffa ordentligt på Like This från État Libre d’Orange, och rent spontant tänkte jag ”oj, är det så här den doftar?” när jag öppnade mitt prov första gången – min nästa tanke var ”mmmmmmm”.

Like This är gjord för den skotska skådespelerskan Tilda Swinton, och innehåller doftnoterna mandarin, ingefära, vinterpumpa, immortelle, marockansk neroli, Grasse-ros, vetiver, heliotrop, och mysk. Den beskrivs som en gourmanddoft, men den liknar ingen annan gourmand jag har testat förut. På mig går Like This från att initialt dofta rejält av ingefära till att sedan sötas något av heliotropen och mysken, men ingefärsnoten är konstant genom hela ”sittningen” på huden, och de andra noterna – ros, vetiver – kommer inte alls fram på mig. Jag tänker mest på ingefärste kryddat med lite honung. Sillaget är litet, jag känner knappt av doften när jag rör mig, men jag kan känna den på min scarf.

Jag skulle gärna köpa Like This i större storlek, men det skulle kännas bortkastat med till exempel 50 ml när det finns så många andra parfymer jag också vill ha. 30 ml skulle räcka gott.

Hur vacker är inte Tilda Swinton?

Comments

  1. Doften lockar inte mig, men Tilda Swinton! Underbar!

  2. Ååååh vad nyfiken jag blir! Borde man inte typ ses snart så jag får sniffa lite på dig?

  3. Nicy nice bild på Swinton!

  4. Julia says:

    Jag är så ledsen över att Like This blev en fullkomlig flopp för mig. Börjar så smått att undra om jag fått ett felmärkt prov från TPC… På mig doftade den bara frän tvål, sådär så det kliade bak i halsen när jag sniffade på handleden. Skumt!

    • Ungefär så kände jag för Pradas Fleur d’Oranger! Like This bara växer för mig, hade den idag så att Ellen skulle få lukta, och flera timmar efteråt känner jag den fortfarande på handleden. Lite saffran, tror jag bestämt.

Trackbacks

  1. […] ros och tonkaböna, och vid ett par, flyktiga, tillfällen tycker jag mig ana ett släktskap med Like This. När nu jag sitter och sniffar på min handled känner jag endast spår av basnoternas […]

