Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Mint Marzipan Facial Scrub

Jag har hittills gillat allt jag provat från Garden of Wisdom – förutom CocoFen Clarifying Tonic, som jag var tveksam till – men Mint Marzipan Facial Scrub var inte riktigt vad jag hade väntat mig. Den känns alldeles för grov för att använda i ansiktet, tack vare de stora skrubbkornen, och fast jag blir len som en babyrumpa i ansiktet efter användning blir jag också röd och huden liksom hettar (minteffekt?) Jag tror att den passar mycket bättre till kroppen och jag är glad att jag inte köpte en stor förpackning.

I korthet: Rejält rivig scrub som möjligtvis passar en oljig hy.
Pris: En provburk på ca 15 ml kostar $3.25, här.
Betyg:

Comments

  1. Mitt första paket från GoW kom idag och jag har precis testat den här skrubben och jag älskar den! Precis som du skriver lämpar den sig nog bäst för fetare hy och jag kan förstå att kornen river i känslig hy. Gillar verkligen också minteffekten! /N

    • Jag önskar att kornen var mindre, då jag gillar att jag blir så len, men de irriterar tyvärr.

