MAC Face and Body Foundation White

Ni som har läst bloggen ett tag, och som träffat mig i verkligheten, vet att jag är väldigt ljus i hyn och har svårt att hitta foundation som passar perfekt. Lösning: en vit foundation att späda med. Problem: Face and Body White säljs bara i pro stores, vilka inte finns i Sverige.

Nu hade jag sån tur att Kerstin var snäll nog att langa från New York, så mina foundationproblem har löst sig i ett slag! Flaskan innehåller hela 120 ml, så jag räknar med att den ska räcka i ett par år – minst.

Comments

  1. En sån behöver jag, ska nog kika in på MAC PRO i london i juni!🙂

  2. Kanon för oss bleka! Kan rekommendera Illamasquas vita också, har testat den och den är riktigt bra!🙂

  3. Sjukt smart produkt. Varför får vi aldrig njuta av de riktigt fiffiga lösningarna här i Sverige?

  4. Fröken Frodig says:

    Åh, det skulle jag verkligen behöva till vintern! Hur täckande är den i sej tro? Vill inte ”späda” mina foundations för mycket då jag behöver ordentligt med täckning.

    • Vad jag förstår så ljusar den upp din foundation i tonen utan att spä ut den täckningsmässigt. Jag ska testa ordentligt och rapportera!

  5. låter som något jag borde prova.. inga foundations brukar passa mig heller!

  6. Patricia says:

    Jag har sett på Youtube att Face & Body har en tendens att separera ganska snabbat i rumstemperatur. Spara det i kylskåpet!

  7. eftersom denna inte finns i sverige har jag tipsa dem som vill få tag i en vit foundation att blanda ut andra med. Första är från märket stargazer, vars foundation är helt vit. säljes på tex, bluefox, shock osv. odiumclothing.net säljer en foundation vid namn ”ultra fluid foundation” vars nyans ”weiss” också är helvit.
    jag har funderat själv på att köpa den sistnämnda, då stargazers inte beblandar sig såå bra med alla foundations. tyckte att den ville som kaka ihop lite, vilket troligen beror på att den har en full täckning. odiumclothings är halvtransparent och borde då passa bättre.

    hittade även på youtube en annan som också heter ultra fluid foundation, men den verkar inte vara exakt samma som den på odiumclothing. skillnaden är dels förpackning, dels namn på nyanser och framförallt priset. den är dubbelt så dyr och går att beställa från england. bifogar en länk: http://www.cocobeau.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=80_143_82

    ja det var väl det jag ville säga. har också svårt att hitta foundations som passar pga. min superljusa hy och då är ju en vit foundation perfekt🙂

