Fröken Rosa recenserar: Lumene Luminous Touch Natural Makeup

Jag har skrivit om den här färgade dagkrämen tidigare, men jag tycker att den förtjänar en egen recension också, för om man letar efter en färgad dagkräm med mycket fukt och lite färg så kan man knappast hitta ett bättre alternativ än Luminous Touch Natural Makeup. Den ger endast en lätt täckning och jämnar bara ut hudtonen, så vill man ha en kraftigare täckning bör man leta vidare. Jag föredrar normalt foundations som täcker mina fräknar och skavanker, men trots det gillar jag Luminous Touch – den känns lätt och svalkande på huden, faktiskt känns det som om man inte har något på sig alls – och tar jag ett extra varv med puderborsten får jag ett riktigt schysst resultat.

Mitt ansikte håller sig matt hela dagen, inte kakigt matt utan snyggt matt med naturlig lyster. Det ser helt enkelt ut som min hud, fast bättre. Luminous Touch finns i sex olika nyanser varav den ljusaste, 0 Vanilla Beige, passar till och med min spökbleka hy. Bra jobbat Lumene!

I korthet: 10% färg, 90% fukt, 100% snygg hy.
Pris: 140 kr.
Betyg:

Comments

  1. Åh, nu blir jag riktigt sugen på att köpa och testa! Har snart gjort slut på min tinted moisturizer från MAC och har köpt e.l.f:s variant men Lumenes måste jag ju testa när den får så bra betyg! /N

  2. Jag gillar den också! Ska slå till på en till hösten, för nu vill jag gärna ha med spf.

  3. Vikab says:

    Låter intressant! Har alltid problem med att hitta nåt som
    a)funkar med min bleka hy
    b)inte lägger sig i torra sjok

  4. Låter perfekt till sommaren då jag vill ha lite täckning men inte för mycket!

