Fröken Rosa recenserar: Burt’s Bees Shea Butter Hand Repair Cream

Den här handkrämen är en av produkterna som jag fick hem för testning, och medan jag gillar alla de andra jag provar så är handkrämen tyvärr inte i min smak. Inte på grund av att den är dålig, för det är den absolut inte – mina tassar blir rejält återfuktade och håller sig lena och mjuka länge efter insmörjning – utan för att den luktar så illa. Jag kan inte ens beskriva lukten, men lite medicinskt på nåt sätt, och den sitter i ett bra tag efteråt. Jag kommer att använda upp innehållet, men jag tar med den till jobbet och har den i mitt skåp där istället.

I korthet: Bra handkräm, förfärlig lukt.
Pris: 149 kr hos I Love Burt.
Betyg: för lukten, för effekten.

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Skulle gissa på att det är sheasmöret som gör att den luktar lite skumt, sheasmör har inte världens trevligaste doft direkt. Men bra för huden är det iaf.

