Budgetshopping i London: Me Me Me Cosmetics

I sommar åker jag till London (igen), och den här gången ska jag fokusera på rena budgetmärken som man hittar på till exempel Boots och Superdrug. Jag är rejält sugen på att fynda! Ett märke som jag är extra nyfiken på, och som LipGloss Bitch gillar, är Me Me Me vars produkter och förpackningar är inte så lite inspirerade av Benefit.

– Mascaror lyckas alltid slinka ner i min kundkorg, och jag ser faktiskt ingen anledning att betala mer än 200 spänn för en mascara när det finns så bra budgetalternativ. Fat Cat Lashes och Lash Attack ligger båda under en hundring, prismässigt, och utlovar längd och volym. Jag vill ha båda två!

Poppy Tint är en dubbelgångare till Posietint, fast till en bråkdel av priset – £5.25. Valet är solklart.

– Rouge kan jag aldrig få för många av, och Blush Me Blush Box är så fina att jag gärna skulle köpa alla fyra nyanser. Priset på £8.50 gör dessutom att man får fyra för (nästan) samma pris som en Benefit Box o’ Powders.

Comments

  1. Me me me ska jag och syrran absolut checka in när vi åker till London om några veckor. Var kan man hitta märket? Ska även kolla in Barry M men har du några fler tips? /N

    • Barry M och Me Me Me finns på Superdrug. Missa inte Revlon på Boots, jag har hört goda saker om deras foundation ColorStay. Duschkrämer från Original Source, såklart!

  2. Gillar ju egentligen inte foundation men så som alla har höjt ColorStay till skyarna måste jag ju nästan passa på att införskaffa mig ett eget ex. Tack för tipsen! /N

  3. Vill. Ha. Alltihop.

  4. Vill ha! Trots att jag precis botaniserat på Sephora, får jag våldsamt Superdrug/Boots/England-längt🙂

  5. åhh.!ska åka till London i sommar och måste ju bara testa me me me. Hade knappt hört talas om det märket innan.Blev kär i Boots sist jag var där så tusen tack för tippset om Superdrug!!:)

