Några tankar om Visage

Bonnier ger sig in på marknaden med skönhetstidningen Visage, som ska komma ut tre gånger per år. Första numret släpps imorgon, 26 april, men jag fick möjlighet att bläddra igenom tidningen före släppdatum.

På framsidan ser jag direkt tre saker som jag är totalt ointresserad av: Carola, dieter och estetisk plastikkirurgi, varav det senare är ganska kraftigt promotat i tidningen.

Snygg annons – apropå min vurm för orange – och definitivt ett läppstift jag vill kika närmare på. Det är väldigt mycket annonser, för övrigt. Kallas för ”packningsgrad”, har jag fått lära mig.

Jobben är genomgående mycket bra och välgjorda.

Michelle är min skönhetsikon också!

Som sagt, mycket välgjorda jobb.

Det här var nog min favorit – ett skönhetslexikon. Termer som används flitigt i tidningar och bloggar, ordentligt och bra förklarade.

Mycket i Visage är bra, och kvalitén på journalistiken är hög. Synd bara på den förhållandevis höga delen plastikinslag. Jag dömer absolut ingen som väljer att göra olika ingrepp, oavsett av vilka skäl man väljer att göra det, jag är bara inte intresserad av att läsa om det.

59 kr svider inte särskilt mycket i plånboken, men jag skulle definitivt bläddra igenom tidningen först innan jag väljer att köpa den.

Comments

  1. Johanna says:

    Jag håller med, tycker det var trist att den var så fullmatad med plastikinslag, jag tycker tyvärr att det tog över allt annat och är i stort sett det jag minns när jag slagit igen den…jag kommer förmodligen inte att köpa den.

  2. Jag har inte ens sett tidningen nånstans fast jag har kollat tidningsstället. Är nyfiken så ETT nummer blir det nog men jag hoppar nog över det här .

  3. Fy fan vad du är grym! Jag är så trött på allt jäkla snack om plastkirurgi osv. Jag hör som himla mycket om att alla unga ska stå emot ideal osv, och ja, det är självklart – men varför pratar aldrig någon om idealen som finns hos äldre? Ska man behöva sätta kniven i ansiktet bara för att man fyllt 40? Okej att alternativet finns, men när tidgningar som Femina och affärer som Parelle börjar skriva och göra reklam för det känns det bara för mycket. Jag är ingen tjurig gamling heller, jag är 17 och tycker synd om alla som tror att dem behöver genomgå behandlingar för att bli vackra.

    Onödigt lång kommentar, men kort och gott – Jag älskar dig.

