Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Encapsulated Glacier Water Hydrating Gel

Den här lilla flaskan kom med min senaste beställning från Garden of Wisdom och innehåller egentligen inget märkvärdigare än en vattengelé för ansiktet, men trots att den inte gör så mycket väsen av sig i mitt badrumsskåp tror jag mig ha hittat en riktigt bra fuktgivare inför sommaren.

Encapsulated Glacier Water Hydrating Gel är helt doft- och färglös, och en klick stor som en tioöring – om ni är gamla nog att komma ihåg tioöringar – räcker gott och väl till hela ansiktet samt halsen. Den icke-feta konsistensen gör den perfekt att ha som ensam fuktgivare under SPF, och för torra hudtyper funkar den som extra fuktboost under moisturiser. Själv använder jag den som sista steget efter rengöring, toner och serum.

Ingredienserna är få: distillerat vatten, glaciärvatten, jästextrakt, samt naturliga förtjocknings- och bevaringsämnen. Jag har inte upplevt någon irritation i form av utslag eller kvisslor, och inga torrhetsfläckar heller. Min nästa beställning kommer absolut att inludera en stor flaska av denna!

I korthet: Utmärkt fuktgivare som inte gör huden flottig.
Pris: Från $4.50 för ett prov på ca 7 ml, här.
Betyg:

