Fröken Rosa recenserar: Benefit BAD gal Lash

BAD gal Lash är en traditionell volymmascara med en riktig bjässe till borste, i klass med en ordinär toaborste, och gör det hyfsat lätt att jobba upp en fin volym på fransarna. Tyvärr gör storleken det också lätt att kladda på ögonlocken om man inte är försiktig…

Mascaran är rejält svart och det går som sagt bra att lägga på fler lager utan att det klumpar och blir spindelben. Hållbarheten är det dock lite sisådär med. I torra väderförhållanden sitter den som den ska, men så fort det blir fuktigt i form av regn eller snö börjar den vandra ner på kinderna – något jag själv upplevde i vintras – och fransarna har dessutom en tendens att rakna framåt kvällen. Jag tycker ändå att BAD gal Lash är en bra mascara, men jag föredrar den vattenfasta varianten.

I korthet: Förvandlar fina flickor till någorlunda stygga flickor.
Pris: $19 hos benefitcosmetics.com, £16.50 hos lookfantastic.
Betyg:

Comments

  1. Jag tyckte att det blev ett jättefint resultat när jag lade på den direkt. Däremot så smulade det lite under ögat mot dagens slut. Så den satt inte kvar riktigt i alla förhållanden som du sa. 🙂

