Burt’s Bees!

Burt’s Bees är ett amerikanskt märke, som en del av er säkert känner till, och som nu etablerar sig i Sverige. Alla produkter innehåller naturliga ingredienser och saknar mineralolja, paraffin samt vaselin som kan verka portäppande. De innehåller heller inte kemiska konserveringsmedel.

Jag fick hem ett paket med lite produkter att testa: Soap Bark and Chamomile Deep Cleansing Cream, Shea Butter Hand Repair Cream, Beeswax Lip Balm, och Watermelon Lip Shimmer. Beställs enkelt via I Love Burt.

Har ni testat något från Burt’s Bees?

Comments

  1. Jag älskar deras läppcerat, har testat flera olika. Jag har ett kit med lite olika saker hemma (ansiktskrämer, duschprodukter mm), men har inte testat det ännu. Förköpte mig lite när jag var i NY i höstas, men så länge man inte öppnar förpackningarna så håller de sig ju rätt länge. Ska testa snart!

  2. Har testat den ansiktsrengöringen men den funkade inte för min hy- den lämnade en oljig hinna som jag inte uppskattade. Deras läppgrejor är suveräna. Har lipshimmer i andra nyanser och jag är förtjust i det.

  3. Har testat läppbalsam, body lotion (med lite skimmer) och duschcréme (milk & honey).

  4. ÅH! Jag är så glad över att Burt’s Bees’ ska etablera sig i Sverige. Jag älskar läppvaxet. Först känns det hårt och som det inte gör nytta, men det gör underverk! Har även testat en scrub, Cirtus Facial Scrub – helt fantastisk! Len som tusan och luktade supergott!