Cliniderm Sun Skin Care

Cliniderm har i dagarna lanserat en serie solprodukter för både kropp och ansikte, och jag har fått hem lite olika produkter för pill, kläm och test – extra lägligt då det ska bli soligt i påsk!

Caring Protection Sun Lotion SPF25

Lätt och vårdande sollotion med aktivt mjukgörande och återfuktande ämnen som mottverkar uttorkning. Antioxidanterna vitamin E och Q10 skyddar mot skadliga fria radikaler som anses påskynda hudens åldrande.

Rekommenderat pris: 175 kr/125 ml.

Ultra Light Sun Milk SPF10

Extra lätt och intensivt återfuktande sollotion som går snabbt in i huden utan att kladda. Effektiv fuktbindning motverkar uttorkning och lämnar huden mjuk och len med förnyad elasticitet.

Rekommenderat pris 159 kr/150 ml.

Clear Protection Transparent Sun Spray SPF15

Transparent spray som snabbt absorberas av huden. Skyddar effektivt huden mot solskador och förtida ålderstecken. Innehåller alkohol.

Rekommenderat pris 165 kr/125 ml.

Tan Intensifier After Sun Lotion

Lätt lotion med dubbelverkande effekt. Vårdande och lugnande efter solning samtidigt som den förlänger och förstärker solbrännan med lätt brun-utan-sol-effekt.

Rekommenderat pris: 139 kr/150 ml.

Target Production Sun Spot Cream SPF50

Förstärkt skydd för läppar, pigmentfläckar, området runt ögonen och andra områden som är extra utsatta för solen. Skyddar effektivt mot solskador och förtida åldertecken.

Rekommenderat pris: 139 kr/20 ml.

Light & Matifying Sun Face Gel Cream SPF25

Ultralätt gel-creme som snabbt absorberas av huden och har en mattande effekt.Mineraler och andra effektivt fuktbindande ämnen bevarar fuktbarriären och motverkar torrhet. Täpper ej till porerna, kladdar inte och är svettsäker.

Rekommenderat pris: 155 kr/50 ml.

City Protection Sun Gel Cream SPF25

Ultralätt och snabbabsorberande formula som effektivt skyddar mot solens skadliga strålar och motverkar förtida ålderstecken. Täpper ej till porerna, samt lämnar huden matt och slät.

Rekommenderat pris: 119 kr/30 ml.

Lip Protection Sun Gloss SPF25 Pink Pearl

Skyddar effektivt läpparna mot solens UV-strålning.Formulan innehåller återfuktande och mjukgörande ämnen som vårdar och ger läpparna en skimrande glans.

Rekommenderat pris: 99 kr/12 ml.

Spontant känns både Light & Matifying och City Protection som klockrena vinnare i min bok, och läppglanset är urskönt på läpparna. Men Cliniderm, varför ingen SPF högre än 30?

Comments

  1. rebecka says:

    Hej du jag har en fråga jag hoppas du kan svara på. Jag tänker köpa ett serum med syra i men velar mellan GoW Pumpken serum och md formulations continuous renewal serum. Vilket av dessa föredrar du och är den ena mer effektiv än den andra? Tack på förhand🙂

    • Svårt, men jag säger GoW. Billigare, känns mer på huden och doftar bättre. Köp en liten tester och prova först!

  2. Jag var och letade Light & Matifying i går här i Uppsala men hittade den inte, tycker det låter väldigt intressant och verkar lämpa sig för att ha under sminket.

  3. Linda Sandström says:

    Bakgrunden till att det flesta faktorer ligger runt medel är att målgruppen som Cliniderm riktar sig till önskar bli bruna! Men det är en jättebra synpunk och vi får självklart vara öppna för alla förslag och önskemål som kommer in nu vid lanseringen – tack!! Glad påsk! Hälsn. Linda Sandström Trade Marketing Manager Cliniderm

  4. Dessa har jag väntat på länge nu, speciellt Sun Face Gel Creme är jag nyfiken på!

  5. CLiniderms svar gör mig så irriterad, brun blir man även om solskyddet är högt, och alla vill inte få läderhud!

  6. Kanske Sun Gloss, får ta en titt när det finns i butik. Men för resten blir det denna gång ACO Very High Protection Solkräm SPF 50+, är väldigt ointresserad av att få mer problem med pigmentfläckar och soleksem. Även de kompisar jag har som lättare blir bruna än brända har fått soleksem till och från så jag tror absolut att det är en miss att inte ha SPF högre än 30.

