Rapport från Boots!

Smygfotat.

Äntligen, äntligen har Boots öppnat sina efterlängtade butiker i Stockholm, och medan det absolut inte är samma som i England känns det ändå kul att botanisera i sortimentet. Jag var där i förmiddags och spanade lite!

Vad de har: Boots egna produkter, till samma låga priser som i England. Vad sägs om mumsiga body butters för endast 39 kr? Och duschtvål i samma serie för 24 kr? Här finns också samma produkter som finns på svenska apotek, som Avène, Cliniderm, ACO, Eucerin och L300, samt No7 och The Sanctuary.

Vad de inte har: Lyxsortimentet med high end-märken. Som den undersökande skönhetsbloggare jag är frågade jag butikschefen om det fanns planer på att ta in t ex Soap & Glory eller Original Source, och det fanns det inte i nuläget – men chansen finns.

Erbjudanden i butiken: Cliniderm Sun Gloss SPF25 vid köp av valfri Cliniderm solprodukt, No7 mascara på köpet när man handlar en valfri No7-makeupprodukt, Eucerin DermatoCLEAN milk eller gel på köpet vid köp av valfri Eucerin Hyaluron-fillerprodukt, köp 2 produkter ur serierna Hawaiian, Amazon Forrest eller Mediterranean och få 50% rabatt på den billigaste produkten (alla dessa doftar underbart).

Butiken är inte den största, men personalen var mycket trevlig och hjälpsam, och jag ser fram emot att shoppa på mig body butters, duschtvål, handkräm och dylikt. Ska bara göra slut på mitt lager här hemma först…

Boots kommer under våren öppna i Huddinge Centrum, Nacka Forum, Haninge Centrum, Visby och Varberg. Håll koll här för öppningsdatum.

Comments

  1. Vad kul! Hoppas att det kommer in lite fler märken till Sverige, det behövs!

  2. Åh gud vad spännande! Synd bara att de tar in samma märken som alla andra apotek med ACO etc. Hade de No7-smink och inte bara hudvården? De produkterna är jag nyfiken på och även deras egna kroppsprodukter, jag ska upp till Sth i juni så då känns ett besök på Boots självklart!

  3. Du vet inte när dom öppnar i Malmö?
    Är också nyfiken om dom får in hela No 7 sortimentet.

  4. Längtar till Huddingebutiken öppnar. Såg att det stod datum på dörren sist jag var förbi men nu minns jag såklart inte vilket datum det var.

  5. Soap & Glory funderar på att komma till Sverige, men inte nödvändigtvis genom Boots. Sverige är en liten marknad och ger lite pengar jämfört med typ Tyskland eller USA, så vi är inte jätteprio. Original Source har inga som helst planer på att komma till Sverige. Det verkar som att det är ett litet företag som växer så det knakar och företaget har fullt sjå att klara av sin nuvarande distribution.

    Men låt oss hålla tummarna!

  6. Och jag som gått och väntat alla dessa månader på just original source! Vilken grym besvikelse 😦

  7. Spännande!

  8. Fröken Frodig says:

    Yessss! Boots öppnar hos mej!

  9. Vad kul att få lite inspiration innan man hunnit in själv och tittat. 🙂

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa har varit på det nya Boots-apoteket i Stockholm och ger en rapport om utbud och priser. […]

