Beauty tag!

Jag blev taggad av de glittriga systrarna, och eftersom jag ÄLSKAR den här typen av memes så ställer jag gladeligen upp.

1. Vilken foundation använder du?
Alla typer, beroende på väderlek och hur min hy uppför sig. Har jag en bra dag räcker det med mineralfoundation, behöver jag mer täckning buffar jag ett mineralpuder ovanpå MAC Studio Sculpt.

2. Favoritconcealer?
MAC Select Cover-up NW15 under ögat, MAC Studio Finish NC15 på röda partier.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Kalla, så jag känner mig mest bekväm i foundation i neutrala eller varmare nyanser för att balansera det rosa.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Ett jävla pillande. Lättare att applicera på någon annan än på mig själv.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Nej, jag slänger den när den tar slut. Jag är inte så hysterisk av mig när det gäller eventuella bakterier.

6. Vilken är din favoritmascara?
Too Faced Lash Injection, originalet. Jag är också väldigt förtjust i mascaran jag testar just nu, Fiberwig LX.

7. Favoritapplikatorer?
Sigma E25 och E35 till ögonen samt Sigmax Round Top Kabuki till flytande foundation, MAC #208 till ögonbrynen, MAC #165 till rouge.

8. Använder du någon primer?
Inte till ansiktet, jag gillar inte den silikoniga känslan som de flesta ansiktsprimers har. Till ögonen använder jag antingen en Paint Pot eller Jumbo Eye Pencils från NYX.

9. Favvoögonskugga?
Bara en?! Det går inte…

10. Favvoläppstift?
Ah, det var lite lättare – MAC Viva Glam Gaga.

11. Favvoläppglans?
Det som ligger närmast, typ. De senaste dagarna har det varit Anni-can Rock från H&M.

12. Favvoblush?
Pink Swoon eller Dainty från MAC, beroende på vad jag har på ögonen. NARS Desire om jag vill ha dockkinder. Men jag älskar alla mina 18 (22, glömde krämrougen) rouge!

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Älskar!

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Nej, jag har aldrig haft några funderingar åt det hållet. Jag är fullständigt tillfreds med att sminka mig själv och mina vänner.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Var ska jag börja? För mörk/orange foundation, synlig foundationrand vid käklinjen, Idominläppar, mörk läppenna till ljusa läppar, sönderplockade ögonbryn (vilket jag själv är skyldig till i viss mån, men jag kan i alla fall fylla i dem).

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Färg, färg, färg!

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
MAC, NARS, Benefit – kan inte nämna bara ett!

Jag taggar Purity, Beleza, Saintbella och Makeupedia.

Comments

  1. Tack för taggen, den här listan känns självklar att fylla i och tagga vidare. 🙂

  2. Jag brukar inte göra sånt här, men jag kan kanske göra ett undantag eftersom den inte har frågor som typ ”Vad har du på dig?” ”Vad skulle du vara för djur?” ”Vilken samlagsställning skulle du välja om du bara fick ha den i resten av livet?”, utan faktiskt skönhetsrelaterade.
    Imörrn!!

  3. Kul ska genast ta mig an denna!

  4. Jag håller med Bella, brukar inte haka på listor och awards men nu när den faktiskt är skönhetsrelaterad så känns det ju relevant =) Svarat på min blogg, tack för taggen!

Trackbacks

  1. […] har just blivit beautytaggad av Fröken Rosa så här kommer mina […]

  2. […] Fina Fröken Rosa taggade mig med den här listan som jag sett på ett par bloggar de senaste dagarna. Helt ärligt, hur gulligt och hedrande det än är med sunshine-awards och andra skicka-vidare-blogginlägg tröttnar man lite efter ett tag men den här listan är ju perfekt för en skönhetsbloggare. Tack Fröken Rosa! […]

