Lumene Luminous Touch

Det är lustigt egentligen – jag föredrar normalt täckande foundation, men så fort våren närmar sig blir jag sugen på något skirt. Lumene har lanserat Luminous Touch, en tinted moisturiser i sex nyanser (samt en för oss blekfisar!) och jag handlade ett exemplar idag.

En vattenbaserad makeupcrème som innehåller mineralhaltigt, rent finskt källvatten, många återfuktande ingredienser och som är utan doftämnen. Denna foundation ger en transparent täckning och en lätt utjämning av hudtonen. Slutresultatet är en fräsch och naturligt matt lyster. Innehåller 94 % naturliga ingredienser.

Jag valde nyansen 0 Vanilla Beige, som är den ljusaste på skalan. Även om den inte skulle vara 100%-ig färgen så brukar tinted moisturisers vara ganska förlåtande i och med att de är skira.

Luminous Touch finns just nu till specialpriset 109 kr (istället för 140 k) på Kicks och Åhléns.

Comments

  1. Ser verkligen fram emot en recension på den där😀

  2. Lumene får generellt lysande omdömen på MUA och jag måste erkänna att jag knappt testat några alls av deras produkter. Det enda var ett kylande stift för ögonen som hyllades vitt och brett men som korvade sig under mitt smink och åkte i papperskorgen. Den här produkten verkar tillräckligt lovande för ett test och priset var ju trevligt det med! Blä för press-lingo som ”matt lyster”. Motsägelsefullt.

  3. Spännande att du ska testa! Jag är också gruvligt nyfiken!

  4. Åhh underbart!🙂 Är riktigt nyfiken på denna. Har letat efter en färgad kräm, men de jag sett är ju lika mörka som choklad och jag är väldigt ljus, haha.

