Fröken Rosa till tusen!

EDIT: Tävlingen är nu avslutad. Tack till alla som deltog!

Japp, idag firar jag det tusende inlägget med en liten utlottning – dels för att fira, dels för att tacka mina fina läsare. Allt du behöver göra är att lämna en kommentar med svar på frågorna här nedan. Du behöver inte ha en egen blogg för att vara med i utlottningen!

1. Hur gammal är du?
2. Bloggar du? (lämna gärna adressen!)
3. Har vi träffats i verkliga livet?
4. Hur länge har du läst Fröken Rosa?
5. Minns du hur du hittade hit?
6. Vilka blogginlägg som jag publicerar uppskattar du mest?
7. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?

Vad kan man vinna då? Jo, ett set med tre Jumbo Eye Pencils från NYX, i nyanserna Black Bean, Milk och Pots & Pans!

Jag lämnar inlägget öppet fram till söndag kväll, sedan drar jag en slumpvis vinnare. Lycka till!

Comments

  1. 1. Jag fyller 18 i år men just nu 17
    2. Jajemän, http://hippisara.blogg.se/
    3. Nej
    4. Kommer inte riktigt ihåg men väääldigt länge!
    5. Många andra bloggare länkar hit
    6. Jag gillar tips och nyshoppat, alltid kul att se vad andra shoppar!
    7. Fler fullface-sminkningar skulle vara kul!

  2. 1. Jag är 31
    2. Lite nu och då, men jag har precis fått barn så just nu är det segt på den fronten http://www.husmodern.com är iaf adressen.
    3. Det hade ju såklart varit kul om vi hade gjort det, men nej.
    4. Oj, ingen aning, men länge.
    5. Jag letade efter recensioner på edm.
    6. Jag gillar dina recensioner väldigt mycket.
    7. Då säger jag recensioner😀

  3. 1. 28 år
    2. Nix, fast funderar på att börja.
    3. Nej inte vad jag vet.
    4. Några mån
    5. Genom Lipglossbitch
    6. Shoppat och recensioner
    7. Recensioner på nyheter

  4. josefine says:

    1. 19
    2. Nej
    3. Nej
    4. Över ett år i alla fall!
    5. Via nån annan skönhetsblogg
    6. Recensioner och nyinköpta grejer
    7. Recensioner! Samt hårprodukter

  5. 1. Jag är 34 år
    2. Javisst. Jag finns här: http://tallemaja.wordpress.com
    3. Nej
    4. I ungefär ett halvår tror jag
    5. Antingen via Bloglovin eller via någon annan blogg (som länkat hit)
    6. Dina sminktips och recensioner
    7. Det vore toppen med tutorials!

  6. 1. 28
    2. Mjaaa, men den är lite vilande nu. Twitter är däremot min bästa vän. Lehla82 heter jag där.
    3. Nope.
    4. I ca ett år. Kanske lite mer.
    5. Förmodligen via ngn annan blogg.
    6. Recensioner är skoj.
    7. Ännu mer recensioner!😀

  7. 1.jag är 18 år gammal!
    2.nej, men jag tänker börja snart!
    3.nej
    4.ungefär 4 månader
    5.via lipglossbitch.se som länkat hit
    6. dina sminktips och dina fina swatches
    7.fler fulfacesminkningar, fler läppstifts-tips!

  8. 1. 28
    2. Ja, på El Mika: http://elmikas.blogspot.com
    3. Nej, men kanske snart?
    4. 2 år kanske
    5. Via Mi
    6. Recensioner, nya saker, personligt
    7. Tutorials, nagellack, tips

  9. 1. 15 år🙂
    2. Jadå, http://emz.se
    3. Nej
    4. Två år kanske?
    5. Via någon annan sminkblogg tror jag.
    6. Dina recensioner & guider till webshoppar!
    7. Jag vet inte, lite mer naglar kanske?🙂

  10. 1. 23
    2. Japp! http://Camajlie.blogg.se
    3. Nix
    4. Ett bra tag nu…
    5. genom någon länklista.
    6. Recensioner och swatches!
    7. Nagellack, favoritprodukter.

  11. Basteth says:

    Jag har två av de där pennorna redan så jag låter någon annan vara med och tävla och vinna.:) Vill dock säga grattis! Jag har hängt här från och till i två år, kanske? Bloggar på annat håll, men hade en sminkochpryl-blogg innan som nu vilar dock.=) Tror jag hittade dig via Pret-ty.

  12. 1. Fyller 19 idag!
    2. Nej, tyvärr🙂
    3. Nope
    4. Jadu, sen november kanske? Några månader är det allt iaf🙂
    5. Någon som länkade dig, minns inte vem dock.
    6. Recensioner, och när du visar upp dina sminkningar!
    7. Återigen, recensioner. Är alltid bra med produkttips, och även tips på vad man ska undvika…😛

  13. 1. 23 år
    2. Ja: http://clarastickar.blogspot.com/
    3. Nej
    4. Kanske ett år eller två
    5. Via en länk från någon annan sminkbloggare, men jag minns inte vilken
    6. Jag gillar dina recensioner och att du är lagom personlig när du gör dem!
    7. Jag gillar din blogg som den är!

  14. 1. Jag är 27
    2. Nej
    3. tyvärr inte:)
    4. Ett år kanske?
    5. Länk från någon annan, kanske Kicki på Daisy beauty?
    6. Jag gillar recensioner! Mycket recensioner ska det vara:)
    7. Litet mer hårvård kanske

  15. 1. Jag är 18
    2. Nix
    3. Nej😦
    4. Ett halvår
    5. Jag tror att jag såg dig kommentera någon annan skönhetsbloggare, så jag kikade in och fastnade direkt!
    6. Recensioner och swatches
    7. Jag tycker du gör ett väldigt bra jobb nu, du borde fortsätta som du gör nu🙂

  16. 1. Nyss fyllda 33
    2. Ja, http://www.jordenartrekantig.blogspot.com
    3. Nej
    4. Ett år ungefär
    5. Någon skönhet/makeupblogg som länkade hit
    6. Recensioner, nya intressanta produkter från annorlunda ställen
    7. Tycker din blogg är bra som den är, ev. lite mer swatches

  17. 1. Jag är 16, nästan 17
    2. Jepp (http://eidetik.blogg.se/)
    3. Nej
    4. Nästan ett år skulle jag tro
    5. Jag googlade nog efter en recension på något eller så såg jag någon av dina kommentarer på en annan blogg
    6. Recensionerna och sånt du har handlat
    7. Jag tycker det är perfekt som det är nu😀

  18. 1. 23 och 30 år
    2. http://www.glittersisters.com/
    3. Nej.
    4. Ca ett år.
    5. Tyvärr inte.
    6. Recensioner och dina EOTD.
    7. Mer recensioner och tips på bra produkter.

  19. 1. Jag är sjutton år, snart arton.
    2. Nej, inte i nuläget.
    3. Nej, tyvärr inte än.
    4. Ett, kanske två år.
    5. Jag hittade dig i Sublimt:s blogglista🙂
    6. Oh, jag älskar när du skriver med humor. Som:

    https://frokenrosa.wordpress.com/2010/09/07/monsterverkstad-med-make-up-store/#comments

    I övrigt älskar jag EOTD:s, helt underbart att se och bli inspirerad av hur andra lagt sin ögonmake.
    7. Fröken Rosa är en blogg med plus i kanten som den är! Men efter att ha funderat riktigt noga skulle det varit supertrevligt med en och annan tutorial?

  20. 1. Jag är 19 år.
    2. nej jag bloggar inte, jag läser bara en himla massa😉
    3. Nej det har vi inte.
    4. oj, hur länge.. ett halvår kanske
    5. Tyvärr minns jag inte hur jag hittade hit
    6. Jag gillar recensioner på olika produkter.
    7. självklart vill jag ha ännu mer recensioner, det är så bra att få tips på vad som kan vara värt att testa och vad som inte är det🙂

  21. 1. Jag är 13, snart 14 år =)
    2. Nej bloggar inte, men läser en massa!
    3. Tyvärr inte =D
    4. Några månader, kommer inte riktigt ihåg…
    5. En länk på Beleza.
    6. Recensioner är nog det roligaste att läsa!
    7. Lite om dig själv, kanske ”3 saker om mig som du inte visste”, annars fler recensioner såklart!

  22. 1. jag är 22 år och längtar fortfarande efter min födelsedag ( i september) som ett litet barn
    2. jag bloggar lite http://ingenpersonligblogg.blogspot.com/
    3. aldrig setts, vad jag vet!
    4. väldigt länge, jag är en klassis lurkare – eller ja, jag skriver inte kommentarer om jag inte tycker jag har något vettigt att skriva. oftast har du redan skrivit det.
    5. länk? pret-ty? vet inte riktigt!
    6. jag tycker du skriver väldigt bra om allt faktiskt, gillar upplägget och tydligheten
    7. faktiskt inte, tycker det är lagom blandat nu. fortsätt bara!

  23. 1. 23
    2. Jajjamen, honi.blogg.se som vanligt!🙂
    3. Nej det tror jag inte, men det hade varit roligt!
    4. Oj! Jag tror jag hittade hit ungefär när jag själv började blogga🙂
    5. Via en annan sminkbloggares länklista!
    6. Jag älskar dina produkt-tips inlägg och dina fina sminkningar!
    7. Favoriter, jag älskar att se andras favoriter!

  24. 1. 24år
    2. Jag har en låst blogg, så tyvärr😉
    3. Inte vad jag vet
    4. Sedan slutet av förra året någon gång
    5. Jag hittade dig genom att jag googlade något
    6. Recensioner! Speciellt Garden of Wisdom.
    7. Mer recensioner, favoriter och tips. Absolut mer av Garden of Wisdom!

  25. 1. 40 år (snart 41…)
    2. Japp på http://colourbyninni.blogspot.com/, bara om skönhet!
    3. Nix om vi inte gått förbi varandra på gatan nån gång.
    4. Oj, jag har inte koll på tid, men läääänge!
    5. Förmodligen genom nätverket Pret-ty eller genom att du kommenterat på någon annan skönhetsblogg.
    6. Jag älskar recensioner, köptips och information om webshoppar och sånt är du fenomenal på!
    7. Produkter – alltid produkter! Färg, konsistens, doft… mums!

  26. Grattis förresten – 1000 inlägg är inte dåligt det!

  27. 1. 36 år
    2. Nej.
    3. Nej, men jag tror att sannolikheten finns att vi kanske gör det då vi bor i samma kommun och jag sett att du besöker samma köpcentrum som jag😀.
    4. Minns inte, men det är länge nu!
    5. Via någon länklista.
    6. När du recencerar produkter som finns tillgängliga i vardagen, Apoteket tex eller dagligvaruhandeln. Jag är inget fan av att beställa på internet men rockar gärna loss på någon kul grej på ICA😀.
    7. Jag vet att du är sparsam med ansiktsbilder men det vore himla kul att se skillnader när du använder olika typer av syraprodukter och liknande. Före och efterbilder liksom.

  28. 1. 20 år.
    2. Nej.
    3. Nej tyvärr.
    4. Ungefär 1 år skulle jag tro att det kan vara.
    5. Klickat mig fram genom andra skönhetsbloggar.
    6. Recensionerna är roligast att läsa tycker jag.🙂
    7. Jag tycker att det är bra som det är, men mer recensioner är ju aldrig fel.🙂

  29. Johanna says:

    1. 37 år
    2. Nej, är lite för feg
    3. Nej tyvärr inte
    4. Tror ett år el lite längre
    5. Via länk från ngn annan skönhetsblogg
    6. Hudvård men jag gillar allt, ditt språk, tipsen, layouten, recensionerna..:)
    7. Din blogg är redan toppen men kanske lite mer om dig själv, eyelinertips, gow, nagellack, foundations.

  30. 1. 34 år ung
    2. Nej, men jag skulle gärna om jag haft mer tid
    3. Inte vad jag vet
    4. Oj….2 år kanske
    5. Nej
    6. Info om typ hemmagjorda produkter från diverse webshoppar ute i vida världen
    7. Jag tycker att bloggen är bra som den är!🙂

  31. 1. 26 år
    2. Näpp
    3. Det kan jag inte tänka mig
    4. 8-9 månader typ
    5. Via någon annan blogg tror jag
    6. Recensionerna helt klart
    7. Mer om eko – hudvård/smink, nån slags ”Lyx vs budget” hade varit kul, lite mer budget alternativ.

  32. Ann-Sofie says:

    1.37 år.
    2.Nej.
    3.Nej, det har vi inte.
    4.Kan inte säga exakta tiden men din blogg har legat bland mina favoriter under mappen Bloggar länge…:)
    5.Jag hittade din blogg via en anan blogg men jag kommer tyvärr inte ihåg vilken.
    6.Jag gillar recensionerna bäst. Det är då man känner om man själv vill handla eller ej!
    7.Kanske lite eye tutorials och lyx vs. budget. Bra när plånboken är tunn…

  33. 1. 22 år
    2. Nej
    3. Nej, det har vi inte.
    4. Oj, vet inte riktigt, 1,5 år eller så kanske? Ett tag i alla fall!
    5. Nej, men det var förmodligen via någon annan sminkblogg.
    6. Recensionerna här med!
    7. Inget speciellt, gillar blandningen av inlägg som är nu väldigt mycket.

  34. -16 år, snart 17.
    -Jag har bloggat men har slutat uppdatera.
    -Nej det har vi inte
    -Snart en månad nu! helnöjd😀
    -Jadå, jag bad min kompis att tipsa om bra sminkbloggar och din var en av de jag fastnade starkt för🙂
    – Reccensioner och produkt tips! Gillar också när du berättar vilka produkter som inte är bra, så man vet vad man inte ska välja när man står i hyllorna i butiken och ska införskaffa något nytt!🙂
    – Gärna mer swatches, reccensioner och sånt! kanske en tutorial på nån sminkning?
    Kan du inte prova maxfactors nya Liptint? det skulle vara jätteintressant att veta hur den är! Ett inlägg med till exempel hela din masacara, läppstift samling skulle vara kul med mini reccensioner i🙂
    Ganska många förslag men men😀

  35. 1. 13 år.
    2. Ja, jag har en blogg.
    3. Nej.
    4. I ungefär en månad (:
    5. Via lipglossbitch.se
    6. Personligen tycker jag det är roligare att läsa recensioner och swatches om smink och inte nagellack och hudvårdsproukter.
    7. Mer swatches och recensioner!🙂 Helst på läppstift, läppglans och eyeliners. Lys vs Budget är också en kul kategori som jag tror många uppskattar.

    Tack på förhand!🙂

  36. Johanna says:

    1. 23 år
    2. nej faktiskt inte
    3. nepp
    4. oj, svår fråga men ett par år kanske?
    5. jag tror det var genom bjootis länklista
    6. när du tipsar om webshoppar, men framförallt är jag väldigt förtjust i att det är så lättläst, snygg layout och inte för mycket text🙂
    7. jag gillar smink och nagellack mer än hudvård, så mer smink, eotd och produktips

  37. 1.32 är jag..
    2.Nej,skulle va kul dock.
    3.Näpp.
    4.Hmm,vette sjutton,mer än ett år iaf.
    5.Antingen genom Bjooti eller Lipglossbitchen.
    6.Jag gillar bloggen i sin helhet helt enkelt.
    7.Recensioner och produkttips av alla de slag,älskar både smink o hudvård.

  38. 1. 31
    2. Ja.
    3. Nej.
    4. Jag kommer inte ihåg.
    5. Minns inte säkert, men troligtvis genom en länk från någon annan blogg.
    6. Köpguiderna.
    7. Som nagellacksnörd blir svaret nagellack.

  39. Anja Andersson says:

    1. Jag är 37 år.
    2. Nej det gör jag inte.
    3. Nej tyvärr inte.
    4. Minns inte men över ett år iallafall, kanske två.
    5. Tror att det kan ha varit via Pret-ty.
    6. Just nu Gow-inläggen men dina shopping-guider är jättebra!
    7. Mer recensioner såklart, gillar även lite mer personliga inlägg där du berättar lite om dig själv.

  40. 1. 13.
    2. Japp, http://makeupbyfanni.blogg.se.
    3. Nej.
    4. I några månader🙂
    5. Put all the cred to lipglossbitchen!
    6. En blandning av alla pressutskick och MAC och swatches och lite tips!
    7. Hmm.. Kanske lite Lyx VS Budget och lite swatches.. Åhh älskar swatches! Tycker också om drugstore🙂
    Kanske en makeupcollection?

  41. Grattis till jubiléet!

    1. 28
    2. Japp! http://skimmerskuggan.blogspot.com/
    3. Inte än, jag lyckas ju aldrig ta mig till eventen i Sthlm…
    4. Nästan från början, tror jag.
    5. Förmodligen via Bjooti, LGB eller pret-ty.
    6. Alla! Dagens, nyshoppat, önskelistor och recensioner.
    7. Jag tycker att det är alldeles utmärkt som det är🙂

  42. Hejsan! ^^

    1. Jag är 19 år.
    2. Nej, men är allt lite sugen på att börja🙂
    3. Nej, fast det hade säkert varit trevligt om vi hade gjort det😀
    4. 2 år kanske?
    5. Mitt minne är så dåligt, men eh, genom bjooti?^^’
    6. Jag älskar i princip alla dina recensionsinlägg, men det som alltid får mig att le är faktiskt https://frokenrosa.wordpress.com/2010/09/07/monsterverkstad-med-make-up-store/. Du borde helt klart ha kört på med den ursprungliga titeln xD
    7. Det kan alltid komma fler recensioner, eftersom det är det som jag själv alltid vill veta – om en produkt är värd att lägga pengar på eller inte. Men annars, kanske tutorials?

    Det var allt. Hoppas hoppas hoppas ^-^

  43. 1. Hur gammal är du?
    Jag är 32 år ung
    2. Bloggar du? (lämna gärna adressen!)
    Nej, bloggar tyvärr inte!
    3. Har vi träffats i verkliga livet?
    Nope, vi har inte träffats IRL.
    4. Hur länge har du läst Fröken Rosa?
    Jag har läst FR i ett år tror jag.
    5. Minns du hur du hittade hit?
    Via Pret-ty.se
    6. Vilka blogginlägg som jag publicerar uppskattar du mest?
    Allt, men jag gillar dina köpguides och inlägg om GoW så klart;))
    7. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Lite mer om nagellack!

    Ha en trevlig kväll!

Trackbacks

  1. […] drar en vinnare i utlottningen kl 21 ikväll, så passa på nu om ni vill vara med! Dela med dig:TwitterE-postFacebookLike […]

