Bloggevent: IDUN Minerals på Le Café

Finns det verkligen utrymme för ännu ett mineralmärke på den svenska marknaden? Skaparna bakom IDUN Minerals tycker det! Jag var inbjuden till bloggeventet ikväll för att ta del av presentationen och kika lite närmare på produkterna.

Söta Frida Fahrman var värdinna.

Frida och Patrizia Gucci, som designat de fina förpackningarna.

Demonstration av produkterna.

IDUN Minerals är ett svenskt märke, helt fritt från tillsatser, utfyllnadsämnen och restprodukter. Mineralerna har blivit renade från bland annat nickel, krom och mikroorganismer för att passa allergiker och personer med känslig hy. Ingen av produkterna innehåller det hudirriterande ämnet bismuth. I serien ingår foundation, concealer, puder, rouge, bronzer, samt tillhörande borstar i taklon (syntethår). IDUN Minerals kommer att säljas exklusivt på utvalda Apotek från april.

Bland mina produktprover hittar vi foundation i nyansen Saga, som är ljus med neutrala undertoner. Jag tror tyvärr att den kan vara snäppet för mörk, men jag ska testa någon dag när jag bara ska vara hemma. Förpackningarna är så himla fina.

Idegran är en matt, grön concealer som neutraliserar röda toner i huden och döljer rodnader, rosacea, ytliga blodkärl och röda fläckar. Appliceras efter foundation.

Kabukiborsten i taklon är helt underbart mjuk men ändå med stuns i stråna. Bra storlek också – skulle lätt kunna använda den till rouge, till exempel.

Jag kommer självklart att recensera de produkter jag fått, och skriva mer om resten av linjen när släppet börjar närma sig.

Comments

  1. Låter spännande, och riktigt vackra förpackningar!

Trackbacks

  1. […] den svenska marknaden, och kommer att säljas exklusivt på Apoteket från april. Jag var på ett bloggevent för ett par veckor sedan där företaget tillsammans med Frida Fahrman presenterade produkterna, […]

