Pressutskick: Matis Résponse Jeunesse CityProtect 50

I mars släpper Matis ett solskydd med SPF 50, anpassat för ”storstadskvinnan”, fullspäckat med aktiva ingredienser som tranbärsextrakt, lila orkidé och E-vitamin. Vi kikar lite på pressinformationen:

Den ultimata emulsionen för den moderna storstadskvinnan

Skyddande emulsion som appliceras ovanpå dagcreme. Säkerställer optimalt skydd mot UVA och UVB-strålar och är därmed den ultimataemulsionen för storstadskvinnan.

FÖRDELAR

  • Extra skydd mot UV-strålar och fria radikaler året runt
  • Bevarar hudens ungdomlighet
  • Kombineras med andra produkter
  • Ultralätt och silkesmjuk konsistens

ANVÄNDNING

Varje-dag-produkt som ska skakas före användning. Använd över din vanliga dagcreme som den slutliga produkten innan makeup.

525 kr/30 ml.

Hittills har jag bara testat lite på handryggen (den doftar supergott), men jag kommer definitivt att hårdtesta denna så fort det blir lite varmare och återkommer med en recension.

Comments

  1. För att 30ml solskydd skall vara värt 525kr måste den bokstavligen gå bredvid mig och hålla ett parasoll över min ömtåliga hy samtidigt som den matar mig med vindruvor. Minst.

  2. Högintressant! (Men lite högt pris…)

  3. Matis är ett lyxigt märke med produkter som ger resultat och är prissatt därefter. Nya CityProtect är mycket dryg så 30 ml varar länge! SPF skyddar din hud mot tidigt åldrande även de dagar då det inte är sol, eftersom huden varje dag utsätts för yttre miljörelaterade påfrestningar. Just därför är CityProtect en emulsion att använda varje dag året om!
    Varma hälsningar från produktchefen

  4. Jag fattar inte riktigt vad det är som passar storstadskvinnan bättre med denna? Bara för att den skyddar mot både UVB och UVA-strålar???? Finns det bara såna strålar i storstan eller vadå?!?!
    Hur som helst, lite för dyr för mig!

  5. Nej då! Men i stan finns det mycket i luften som inte direkt gynnar din hud som t ex. avgaser från trafiken och annan smuts. Hälsningar Louise

  6. Jag är extra nyfiken på vilka aktiva solfilter cremen innehåller! Finns det uppgift om PPD? Louise kanske har svaren?

    • Jag har tyvärr ingen uppgift på det i informationen jag fick, men jag är också nyfiken.

  7. Uv-Fiter:
    TITANIUM DIOXIDE (CI 77891)
    METHYLENE BIS-BENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL
    BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE

    CityProtect är både en antioxidant och uv-skyddande produkt!

