Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Majik Coconut Revival Cream

I min recension av Perfekt Pumpken Serum skrev jag ”om ni bara ska köpa en produkt från Garden of Wisdom, låt det bli denna” – men gör er själva en tjänst och låt Majik Coconut Revival Cream följa med beställningen, för den är så. Himla. Bra. Den passar alla hudtyper, utom de allra torraste,  men kanske framför allt problemhy, och min yttorra kombinationshy med hormonrelaterade utbrott älskar den.

Krämens konsistens är likadan som vispat smör, men känns inte det minsta fet på huden. Det tar ett par minuter innan den sjunker in helt och får huden att kännas sammetsmjuk, återfuktad och lugnad. Tack vare  ingredienser som kokosmjölk och sheasmör  känns det också som om den påskyndar läkandet av finnar, både de som är utslagna och de som fortfarande inte är mogna ännu, och dessutom slipper man torra fläckar.

Det finns ingenting jag inte älskar med den här krämen. Jag älskar doften av kokos, jag älskar hur min hy känns när jag smörjt in mig, jag älskar att hyn hålls återfuktad hela dagen utan att bli flottig. Jo, förresten, det finns en sak jag inte älskar med Majik Coconut Revival Cream – att den är så populär att den ofta är slut på lagret. Den finns inne just nu, så passa på om ni vill prova! Jag beställde precis en back-up, för jag klarar inte att vara utan.

I korthet: Ett ord – ljuvlig.
Pris: $21.90 för 59 ml, här. Finns även i förpackning om 5 ml.
Betyg:

Comments

  1. Låter lockande! Använder du den morgon och kväll eller typ bara som nattkräm?

    • Nu på vintern har jag använt den både dag och natt – den är toppen under foundation – när det blir varmare och min hy blir fetare kommer jag bara ha den på natten.

  2. Ah, dina recensioner av GOW produkter gör mig så shoppingsugen att det är illa för plånboken. Har redan lagt en beställning där pga dig 🙂 Vet du hur lång tid leveransen tar, på ett ungefär dvs?

  3. Det låter som en fantastiskt produkt! Jag letar efter en bra produkt som återfuktar och lämnar en len yta, för mång aav de naturliga krämerna gör inte det.
    Och kokosdoft gör ju alla glada! 😀
    Har du även en ingredienslista på den?

    Tack på förhand!
    // Mona

    • C+P direkt från produktsidan:

      Coconut Water [young, green]
      – healing
      – hydrating
      Coconut Milk
      – hydrating
      – soothing
      – healing
      Coconut Endosperm
      – promotes healthy cell and capillary growth
      Glycerin
      – humectant
      – protects skin
      Coconut Cream
      – emollient
      – protects skin barrier
      – anti bacterial
      Sugarmulse
      – wax free emulsifier
      Tamanu Oil
      – emollient
      – regenerative
      – softening
      Shea Butter
      – emollient
      – protective
      – soothing
      – healing
      Leucidal
      – gentle natural preservative
      Geogard Ultra
      – gentle natural preservative

  4. Ribban says:

    Passar den ung hy tror du?

  5. Hade det inte varit för kokosdoften hade jag klickat hem en direkt!

  6. Men, den är ju aaaalltid slut när jag vill beställa…*gråt*

Trackbacks

  1. […] – Majik Coconut Revival Cream är, som ni vet, en storfavorit här hemma och som nu har blivit degraderad till nattkräm nu när min hy inte behöver lika mycket av allt som på vintern. Underbar, krämig konsistens som går snabbt in i huden och gör den len och återfuktad. Himmelsk kokosdoft. Längre recension här. […]

  2. […] Majik Coconut Revival Cream – En av GoW’s bästsäljare som Fröken Rosa gav full pott. Beskrivs som ”Healing, gentle, and acne fighting”, vilket jag tror passar min hud bra […]

