Doftgarderob, fortsättning

Caroline ville se mer av min magra parfymkollektion, så här kommer det!

Bakre raden: Sarah Jessica Parker Lovely, Comme des Garçon 2, Marc Jacobs Blush (vilken jag har på mig idag), Cacharel Scarlett, Harajuku Lovers Love.
Främre raden: Chloé Signature, Dsquared She Wood, Philosophy Inner Grace (Lovelys dofttvilling, för övrigt), Philosophy Amazing Grace, Chanel Coco Mademoiselle, Prada Infusion d’Iris.

Den mest udda parfymen i min samling – tyvärr också den mest svårburna. Jag har skrivit om den tidigare här.

Scarlett är superkommersiell, oförarglig och härlig att bära. Min pajtokige vän hävdar att jag luktar päronpaj när jag har den här på mig.

Jag är inte helt övertygad om jag verkligen gillar Infusion d’Iris som doft eller om jag har den av sentimentala skäl. Det lutar åt det första… På mig är det en ganska kall, torr doft som jag helst bär på vintern eller tidig vår.

Coco Mademoiselle är mitt val när jag ska ut på kvällsaktiviteter – jag älskar den, men den är ytterst potent och sitter i timmar efter applicering. Det krävs en lätt hand!

Comments

  1. Håller med om Coco Mademoiselle, jag har den i Edt och känns stark som en Edp!

  2. SJP Lovely är min absoluta favorit till vardags 🙂 Såg att du hade den, så vad tycker du om den? 🙂

    • För att vara en ”kändisparfym” (som jag skyr som pesten i vanliga fall) är den väldigt välgjord, och den är trevlig att ha på sig.

  3. Kul att du svarade! 🙂 Jo, jag brukar också känna så för det blir lätt att ”alla” har samma pafym. Men vet inte så många som har den här tack o lov 🙂
    Ha en bra kväll /Therese

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa visar upp sin nya parfymförvaring. […]

