Fröken Rosa recenserar: Venus Bikini Trimmer

För ett par veckor sedan fick jag ett utskick från Gillette innehållandes den nya Venus Bikini Trimmer, en rakhyvel speciellt anpassat för bikinilinjen.

Som ni ser på bilderna sitter själva bladet under en rad med plastpiggar, för att skydda den känsliga huden och minska risken för skärsår. Jag tycker att tanken är god, då jag inte direkt är sugen på att ha vassa blad nära det allra heligaste, men tyvärr funkar det inte på min muff. De röda utslagen dök upp dagen efter som ett brev på posten, och jag ägnade ett par pinsamma dagar på jobbet åt att klia mig så diskret som möjligt. Jag tänker satsa på en elektrisk trimmer istället, det är mer min melodi.

I korthet: Du kan lika gärna ansa busken med en vanlig hyvel.
Pris: 49 kr.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Usch, jag tycker allt den ser läskig ut med de där piggarna. Vissa mindre fasta delar kanske fastnar i dem..haha..

    • Det är snarare håret som fastnar i ”kammen” vilket i mitt fall ledde till att håret rycktes upp när jag rakade. Aj…

  2. Åh vad synd, jag som var lite nyfiken på den! Men men.. då slipper Gilette mina slantar iallafall! 😉

  3. Vilket härligt inlägg! Jag förstod precis vad du menade och ändå blev det inte ”köttigt”!
    Jag är en trogen läsare men en usel kommenterare…jag ska bättra mig. Gillar verkligen din blogg!

    • Tack för dina snälla ord! Jo, att beskriva borttagning av könshår i eleganta termer är ju rätt svårt – men jag gjorde mitt bästa. 😉

Trackbacks

  1. […] Gillettes bikinitrimmer var ingen höjdare, tyckte jag, så jag gick och köpte mig en elektrisk istället. Och se, vad bra det blev!  (Ja alltså, ni får ju inte se slutresultatet för det är inte en sån blogg.) Inget som rycker i håret eller irritationer i form av röda prickar, och den funkar lika bra på benen och under armarna som i bikinilinjen. […]

