Fröken Rosa recenserar: La Roche-Posay Lipikar Lait

Tidigare i vinter körde jag stenhårt med Lipikar Baume AP för att lindra min torra och kliande hud, och nu när jag bara behöver fukt använder jag istället den lättare varianten Lipikar Lait. Båda varianterna är superbra, fast på lite olika sätt!

Lait-varianten är tunnare i konsistensen men ändå krämigare än de flesta produkter med ”mjölk” i namnet, och är lätt att dosera – ett tryck på pumpen räcker – och lätt att smörja in. Den går fort in i huden och det uppstår ingen hinna som med dess fetare syster. Den är svagt parfymerad, en fräsch och lite citrusaktig doft som försvinner efter ett par minuter, vilket bara är bra då jag inte gillar lotions som är för starkt parfymerade, i alla fall om jag ska ta på parfym efteråt.

Resultatet är en len och smidig hud, utan torra flagor och stramande känsla. Stort plus för pumpen!

I korthet: Superlotion för torrisar – och alla andra också.
Pris: 249 kr för 400 ml.
Betyg:

Comments

  1. Innehåller den här mineralolja, som systern gör?

