En beauty 3a – ögonskuggor

LipGloss Bitch bad oss lista tre ögonskuggepaletter som vi älskat lite extra i vinter, och här kommer mina!

Benefits Smokin’ Eyes är alltid ett säkert kort när jag inte vet vad jag ska göra. Skuggorna är välpigmenterade och mjuka att jobba med – och så är den perfekt att ta med på resan eftersom den innehåller allt man behöver.

Ni vet hur förtjust jag var i min Stila-palett när jag köpte den, och förtjusningen håller i sig. Älskar!

Min första MAC-palett har säkert tio år på nacken, men den är fortfarande en favorit. Alla skuggor är extremt bärbara!

Comments

  1. Har MAC-paletten något namn? Den såg otroligt fin ut! Den perfekta neutrala paletten, vilket jag är på jakt efter. Eftersom paletten är såpass gammal kanske den inte finns längre, men skuggorna kanske gör det? 🙂

    • Paletten heter bara Eyes x 7, och finns tyvärr inte längre då det var en LE-grej från julen 2000 eller 2001. Alla skuggorna finns dock i det permanenta sortimentet! Från vänster: Nylon, Era, Vex, Club, Shale, Embark.

  2. Kul att se dina favoriter! Stilapaletten är verkligen läcker, den skulle jag inte säga nej till…

  3. Stila paletten är super och ett fynd om jag inte minns fel. Kul att se verkligen gamla MAC saker.

  4. Gud vad jag är sugen på Stilapaletten :p La in länken till den i bokmärken efter att du visade den sist.. har inte klickat än men jag kan tänka mig att det kommer ändras snart..!

  5. Så synd att Smokin’ Eyes alltid är så dyr, för den vill jag gärna också ha!

  6. Forgive me Des for I have sinned, paletten är på väg hem till mig nu. Fy skäms på mig som shoppar så mycket denna månad, haha.

Trackbacks

