Fröken Rosa recenserar: Cliniderm Redness Rescue Target Cream

Cliniderm lanserade för ett tag sedan en serie för känslig hy, och jag har fått möjligheten att prova Redness Rescue Target Cream, som är en kräm specifikt ämnad för röda partier i ansiktet. Min initiala reaktion var att den kändes skön att ha på sig, jag gillade att använda den och jag ser faktiskt skillnad när jag har applicerat krämen. Min hy ser lite jämnare och mindre rosig – för rosighet vill jag välja själv var jag vill ha – och den effekten tycker jag håller i hela dagen.

Konsistensen är krämig men lätt, och går in i huden på ett litet kick, och medan färgen är ganska ilsket grön när man klämmer ut den ur tuben ser man absolut inte ut som Kermit i ansiktet. Krämen är heller inte parfymerad, utan doftar endast svagt av något oidentifierbart.

Jag gillar Redness Rescue Target Cream så pass mycket att jag kan tänka mig att köpa en ny tub när min är slut, och det är väl ett gott betyg?

I korthet: Kräm som verkar både utjämnande och dämpande för röda partier.
Pris: 249 kr för 30 ml.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Låter riktigt bra. Hur är den under foundation? 🙂

    • Mycket bra – jag tycker att min foundation sitter bra på plats, och jag blir heller inte flottig.

  2. Vad kul att du också gillade denna!

