Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Perfekt Pumpken Serum

Om ni bara ska köpa en produkt från Garden of Wisdom, låt det bli denna. Perfekt Pumpken Serum innehåller 15% AHA-syra, både glykol- och lacticsyra, och gör huden underbart len, mjuk, spänstig och pånyttfödd. Jag använder serumet 3 gånger per vecka under min nattkräm, och jag vågar påstå att det har hjälpt mot torrhetsfläckar och allmänt glåmig vinterhy. Det svider en smula vid applicering, men det går över så fort jag lagt på fuktkräm. Under instruktioner står det att man ska vänta 20 minuter mellan serum och moisturiser, men då skulle min hy bli så torr så den väntetiden hoppar jag över.

Doften är lite speciell, en kryddig doft som påminner om pepparkakor fast utan sötma. Jag tycker mycket om den, men den kanske inte passar alla. Har man inga problem med doften, dock, är det ju bara att tuta och köra. Serumet sägs passa alla hudtyper utom möjligen de med väldigt känslig hy.

I korthet: Underbart serum som uträttar snudd på mirakel för huden.
Pris: $11.30 för 30 ml, här. Finns även i en mindre förpackning om man vill prova först.
Betyg:

Comments

  1. Det där serumet är så bra att det skulle kunnat kosta det tiodubbla men ändå (nästan) ha varit värt sitt pris. My precious:)

  2. Blir himla sugen på att beställa. Skulle inte du kunna berätta mer om själva onlineshopen? Ungefär vad frakten går på med mera?

Trackbacks

  1. […] min recension av Perfekt Pumpken Serum skrev jag ”om ni bara ska köpa en produkt från Garden of Wisdom, […]

  2. […] hos Fröken Rosa om Garden of Wisdom och jag blev såklart […]

  3. […] – Perfekt Pumpken Serum är ett av de bästa exfolierande serum jag har provat. 15% AHA-syra gör huden len, smidig och klar, trollar bort glåmighet och slätar ut trötthetstecken. Vattnig konsistens. Stark doft av pepparkakskryddor. Längre recension här. […]

