Fröken Rosa guidar till nätshoppar: Beauty Bay

Namn: Beauty Bay.
Märken: Hur många som helst – Too Faced, Bare Escentuals, Stila, Urban Decay, OPI, m fl.
Frakt: Från £3.50, därefter läggs 50p på varje ytterligare vara.
Leveranstid: 5-7 dagar. Skickar oftast dagen efter om varan finns i lager.
Betalning: Endast kort.
Risk för tull: Nej, butiken ligger i England.
Prisvärt: Ja, priserna är avsevärt lägre än svenska priser, även när man räknar in frakten.
Förslag till förbättring: Jag gillar det breda utbudet, men jag skulle gärna se att det fanns ett fullare sortiment – om ni förstår vad jag menar.
Omdöme: Rimlig frakt, stort utbud, relativt snabb leverans.
Rekommenderas: Ja.

Comments

  1. BB är himla bra!

  2. Love! Too Faced nyheterna har kommit in där nu, farligt! 😉

  3. Uppskattar din recensioner, dessvärre gör nog inte min plånbok det :0) /N

  4. Instämmer – BeautyBay är bra! Skulle gilla dem ännu mer om de accepterade PayPal.

  5. För mig är Beauty Bay oseriöst, då jag upprepade gånger uppmanat dem att inte sända mig
    några erbjudanden. De överbelastar min mail genom att skicka minst ett mail om dagen.
    Risken för tull kan inte bortses.

    • Tull tillkommer aldrig på varor som skickas mellan EU-länder. Vad gäller oönskade mailutskick finns ofta en länk längst ner i mailet där man kan avregistrera sig.

      • Jag har försökt otaliga gånger att avregistrera mig , men får då ett oförskämt svar att jag verkligen behöver de produkter de tillhandahåller. Om ett företag dagligen skickar mail till en mottagare mot mottagarens uttryckliga önskan är företaget inte seriöst. Jag kommer att avråda alla att ha något med detta företag att göra så länge de inte beaktar min begäran att undslippa deras mail.

