Pressutskick: Cliniderm Redness Rescue Target Cream

Den produkt ur Cliniderms nya serie för känslig hy som jag var mest nyfiken på var Redness Rescue Target Cream, så gissa om jag blev glad när den låg på min dörrmatta när jag kom hem idag! Vi tittar på lite bilder först, sen kör vi pressinformationen.

Återfuktande formula med gröna pigment som omedelbart reducerar och döljer visuell rodnad och andra ojämnheter. Verkar lugnande på känslig och reaktiv hy. Appliceras i hela ansiktet eller på röda områden innan make up, men efter återfuktande creme. Innehåller de aktiva ingredienserna Hyaluronsyra och Panthenol. Passar alla hudtyper. Oparfymerad.

Min hy är inte särskilt känslig, men däremot reaktiv på det sättet att jag lätt blir röd om kinderna efter till exempel AHA-behandling eller när jag är varm, och då torde ju Redness Rescue passa som handen i handsken. Jag börjar testa redan imorgon!

Comments

  1. Den är jag också himla nyfiken på 🙂

  2. Är supersugen på den!

