Fröken Rosa recenserar: NYX Doll Eye Mascara Long Lash

Doll Eye Mascara Long Lash lovar långa, böjda fransar i ett svep, och visst håller den vad den lovar. Jag var mycket nöjd med den här mascaran i början, men efter ett tag blev mina ögon irriterade och jag drog till och med på mig en ögoninflammation – kallat pink eye på engelska. Detta har aldrig hänt mig med någon annan mascara eller innan jag testade Doll Eye Mascara Long Lash, så jag drog slutsatsen att det berodde på den. Jättetråkigt tycker jag, som gillade den massor innan problemen började.

I korthet: Bra och billig mascara som tyvärr irriterade mina ögon.
Pris: $7 hos Cherry Culture, finns även en uppsjö på eBay.
Betyg:

Comments

  1. Hu, läskigt med ögoninflamation 😦

  2. Den vanligaste orsaken till ögoninflammation är virus, så det behöver ju inte vara mascaran.

  3. Är du verkligen säker på att det var mascarans fel? Ögoninflammationer är väl ett virus som smittar? Eller kanske det var en allergisk reaktion mot något ämne i mascaran?

    • Jag har som sagt aldrig någonsin reagerat på en mascara förut, så jag använde mig av uteslutningsmetoden.

  4. Jag har varit med om exakt samma sak med en mascara från Nivea. så fort jag slutade använda mascaran så försvann symptomen!

