Grusade förhoppningar: Smashit Hydrating Foundation

Är det inte så himla tråkigt när man har höga förhoppningar på en produkt, och så blir man bara besviken? Jag trodde verkligen att Smashits foundation skulle vara perfekt för mig – hög täckning, lätt fuktighetsgivande, bra färg – men tyvärr funkar den inte alls på min hy.

Nyansen Milk är toppen, där har jag inget att klaga på, men täckningen tycker jag inte alls är särskilt hög, och eftersom den är så pass krämig känns det som om jag mest föser omkring foundation i ansiktet. Det krävs en hel del puder för att få den att fästa, och då förtas ju effekten av ”glöd”. Helst av allt vill jag tvätta av ansiktet efter jag har applicerat min foundation, för det känns bara flottigt – som om ansiktet ska smälta bort – och då har jag inte ens fet hy.

Plus för nyansen, plastflaskan och pumpen, men minus för allt annat.

Comments

  1. Sälj på Tradera eller byt bort säger jag bara. Det finns ju många som lovprisar denna.

  2. Vad trist😦

  3. Har skickat en bytesförfrågan till dig, har du sett den?

  4. Nej vad tråkigt att du blev besviken. Jag har fått mina prover nu så jag ska testa och se vad jag tycker. Jag har ganska fet hud så det är ju inte alls kul om den bara flyter omkring. Jag har nog föreställt mig att den ska vara mer hållbar och en massa puder vill man ju inte ha.

    • Smart av dig att beställa prover först, och man vet ju inte – det kanske bara var min som slog bakut.

  5. Tack! Jag funderade en stund på om jag var den enda som blivit riktigt besviken på Smashits foundation, även efter en stund googlande. Men så kom jag hit. *pustar ut lite*
    Jag började nämligen fundera på om jag gjort något fel vid appliceringen, men nu känner jag mig inte så borttappad längre. =7

