Fröken Rosa recenserar: Barnängen Deodorant Extra Aktiv

I vanliga fall är jag trogen min favoritdeo från Vichy, men då den kostar 98 kr letade jag efter ett budgetalternativ och fann då Extra Aktiv. Den här deon har nästan allt jag gillar hos en deo – bra pris, diskret men fräsch doft, bra hållbarhet samt lättillgänglig – men tyvärr dras betyget ner av att den lämnar vita fläckar efter sig.

När det gäller påståendet att man är torr i 48 timmar så är jag väl inte riktigt rätt person att bedöma det, eftersom jag duschar varje dag, men den höll mig sannerligen torr under en blöt lördagkväll med vild dans – så där får den definitivt godkänt!

I korthet: Utmärkt deo till ett utmärkt pris.
Pris: 25 kr i välsorterade livsmedelsbutiker.
Betyg:

Comments

  1. Den är en favorit här med… billig och bra! 🙂

  2. Låter inte helt oävet, men jag siktar fortfarande in mig på min tokdyra biothermvariant…

  3. Även jag har fastnat för denna och jag är mycket kräsen när det gäller deodoranter! Tipsade till och med om den i något inlägg för ett tag sedan.

  4. Jag har nog också tipsat om den deon- I love it!

  5. Vichy funkade inte alls för mig men den här deon älskar jag. Den är den första som klarar av att hålla mig luktfri samtidigt som den inte lämnar vita fläckar på kläderna (orsaken till att jag slutade med stickdeodoranter). Nu saknas bara glamourfaktorn… 😉

  6. Denna blogg är bra. Jag är missnöjd med produkter från Barnängen. Dom var bättre tidigare. Dom försöker säkert tjäna mera pengar och köper in billig och dålig råvara. Jag tycker Barnägen är dåliga. Jag får utslag av deras deo. Min kompis får också utslag av deras deo. Det fick vi inte tidigare. Deras schampo ger mig klåda. Varning för Barnängen deo och andra produkter. KRAM

