Fröken Rosa recenserar: Deborah Milano Extra Volume Sprint Mascara

Deborah Milanos Extra Volume Sprint Mascara är, enligt pressinformationen, en supermascara som böjer, separerar, förlänger och ger volym till fransarna, och medan jag inte riktigt tycker att den lever upp till det så gillar jag den ändå. Mina fransar blir fina och rejält svarta, och mascaran håller böjen hela dagen utan problem. Jag har inte märkt av vare sig smulor eller fällning under ögat, så hållbarheten är bra, och volym går att jobba upp utan att fransarna klibbar ihop och ser ut som spindelben.

Borsten ska vara av så kallad maxityp, fast jag tycker att den är av rätt ordinär storlek – både Benefits bad GAL Lash och L’Oréals Volume Million Lashes har större borstar, till exempel – men den gör absolut ett bra jobb. Det är heller inga problem att måla de undre fransarna, vilket jag tycker kan vara knepigt med större borstar.

I korthet: Riktigt bra vardagsmascara till bra pris.
Pris: 115 kr.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

