Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Beta Exfo Tonic 2%

Garden of Wisdom är ett litet företag baserat i Arizona som tillverkar produkter med naturliga ingredienser och utan konstgjorda bevaringsämnen. Inga parabener, inga silikoner, inga mineraloljor – om man nu oroar sig för sånt. Jag har testat några av produkterna (och har fler på ingång) och gillar skarpt.

Beta Exfo Tonic 2% tänkte jag från början använda som en vanlig syrapeeling som man sköljer av, men eftersom den är såpass mild har jag istället använt den som ett ansiktsvatten efter tvätt. Salicylsyran löser upp proppar och ökar hudcellernas förnyelse, vilket i mitt fall har lett till att mina småknottror i pannan har försvunnit helt – men utan att flaga så förskräckligt som man gör av traditionella syror. Gissa om jag är glad?

De gånger jag har haft mindre utbrott har jag baddat finnarna med BET och på så sätt påskyndat läkningen. Den svider en del om man har små sår i ansiktet, men det lägger sig direkt och efter jag har smort in ansiktet med moisturiser känns det som vanligt, fast lenare.

Jag kommer absolut att fortsätta med Beta Exfo Tonic när min flaska är slut, fast jag har beställt den starkare, 5%-iga varianten.

I korthet: Mycket bra BHA-peeling som verkligen löser upp orenheter men som ändå är mild.
Pris: $9.70 för 30 ml, här.
Betyg:

Comments

  1. Hmm… mycket intressant! Kan man använda den 5%-iga varianten som ett ansiktsvatten också?

    • Det kan man nog, fast kanske inte varje dag. Jagåterkommer när jag fått hem grejerna!

  2. Gud vad jag är sugen på en GoW-beställning nu! Har laddat hela varukorgen och sitter väl egentligen bara och väntar på lönen hehe.

  3. den hade jag med velat ha!! synd att ja inte kan köpa på nätet 😦

  4. Men åh, spännande! Detta märke har jag missat, trots att jag är eko-beautynörd. Måste kolla in deras produkter 🙂

  5. måste man ha en toner eller något för att neutralisera efteråt?

    • Jag tycker inte att det är nödvändigt, men det känns rätt skönt att spreja en hydrosol över ansiktet innan man smörjer in sig.

Trackbacks

  1. […] – Beta Exfo Tonic 5% är en mycket effektiv exfoliator som svider rejält när man stryker den över huden. Jag skulle endast rekommendera den till vana syraanvändare! Mycket bra mot acne och tilltäppta porer. Utmärkt som punktbehandling – jag häller lite på en tops och duttar på eventuella blemmor eller ärr. Används efter rengöring, före toners. Recension av den 2%-iga varianten finns här. […]

