Pressutskick: Deborah Milano Extra Volume Sprint Mascara

Precis när jag har börjat på en ny mascara dimper det ner ett pressutskick från Deborah Milano med mascaran Extra Volume Sprint – och inte mig emot!

Utdrag ur pressreleasen:

Hemligheten med Extra Volume Sprint Mascara är den nya högpresterande formulan. Den är berikad med Triple Carbon Black DH Complex, som är en kombination av kimrök och järnoxid. Det kan också beskrivas som extra svarta färgpigment vilket gör mascaran till riktigt sotsvart. Mascaran innehåller dessutom naturliga och syntetiska vaxer som böjer och förlänger fransarna och skapar ett långvarigt resultat.

Mascaran har även en så kallad Maxi-applikator, en extra stor borste som plockar upp rätt mängd mascara och fördelar det jämnt över fransarna, ger perfekt definition och riktigt tjocka, glammiga fransar.

Vad tycker vi, låter det spännande? Själv upplever jag att mascaror som utger sig för att ge längd, volym, definition och böj samtidigt oftast inte lyckas ända fram – se min recension av Chanels Exceptionnel de Chanel för ett skräckexempel – men jag testar såklart allt med ett öppet sinne.

Extra Volume Sprint Mascara finns i butik från januari och har ett rekommenderat cirkapris på 115 kr.

Comments

  1. Jag har också fått hem den för test, den verkar riktigt bra, av borsten att döma. Tänkte testa den först innan jag ger ett utlåtande 🙂

  2. Spännande! Märket är relativt okänt för mig.

    • Jag kände inte till märket innan jag blev tillfrågad om att bli uppsatt på utskickslistan, men det är alltid spännande med nya märken. 😉

  3. Åh, jag älskar ju min Deborah Absolute Hi-Tech Mascara… så nu blir jag riktigt nyfiken!

