Fröken Rosa recenserar: Smashbox Hyperlash Mascara

Vilken tur att jag inte betalade för den här mascaran – gratisprov från Kicks – för då hade jag blivit fett sur, som kidsen säger. Det är nämligen en riktigt dålig mascara. Borsten är av den jobbiga typen med små piggar på ena sidan och en kam på andra sidan, som jag aldrig har gillat, och som inte direkt underlättar appliceringen.

Enligt Smashbox ska Hyperlash vara den ultimata mascaran – volym, definition, längd, böj, etc – men av det märks inte mycket. Mina fransar blir mest spretiga och klumpiga. Ingen hit alls!

I korthet: Skräpmascara.
Pris: 240 kr där Smashbox säljs.
Betyg:

Comments

  1. Jag köpte en smashbox-mascara på eleven för att den var på rea (55 kronor) och jag har aldrig provat en sån dålig mascara. Borsten tog upp för mycket mascara – det verkade inte spela någon roll hur mycket jag drog av mot kanten, man fick alltid för mycket, fransarna blev klumpiga och den var knappt vattenfast (vilket den hade lovat). Som du sa så är jag också glad över att jag inte betalade fullt pris, för då hade jag också blivit fett sur.

  2. Jag har inte testat många men hittills har jag inte gillat någon av Smashbox’s maskaror. Tänk att ett märke med så fantastiska ögonskuggor, rouge och highlighters faller på så många andra produkter.

    • Tycker att det är lite som med MAC – deras mascaror har inte imponerat på mig överhuvudtaget.

  3. thefatandfurious says:

    ha, jag har också testat en smashbox-mascara som jag fullkommligt avkyr. all färg fastnar på borsten och vill alls fasta på fransarna. nej hemsk är den! efter fyra lager kan man ana någon färg där. tur att fler delar med sig av erfarenheter, då vet vad man man kan akta sig för!

  4. Japp, jag har också testat den här mascaran och tyckte precis det samma: tur att jag köpte inte den! Usel borste (ouch), det smulade en hel del under dagen och irriterade mina ögon. Det gick direkt i soptunnan…

