Fröken Rosa recenserar: Cliniderm Velvety Smooth Cleansing Oil

Rengöringsoljor tillhör storfavoriterna här hemma – jag har tidigare testat både Dermalogicas Precleanse samt Lumenes variant och älskat båda, och nu använder jag Velvety Smooth Cleansing Oil från Cliniderm.  Nackdelen med till exempel Precleanse är det höga priset, även om man handlar hos Jersey Beauty Company, och då är Cliniderm betydligt mer plånboksvänlig.

Två pumpar ger tillräckligt med olja för att ta bort en full sminkning samt ögonmakeup – det sistnämnda är speciellt tilltalande då jag helt kan skippa en separat remover. Jag följer upp med min vanliga rengöring, och efteråt känns ansiktet rent, återfuktat och mjukt. Det känns bra, helt enkelt!

I korthet: Rengöringsolja som är både dryg och prisvärd.
Pris: 88 kr på Apoteket.
Betyg:

Comments

  1. En himla bra produkt =)

  2. Har tyvärr inte testat någon rengöringsolja ännu…

    Har sett att en hel del bloggare starkt rekommenderar Cliniderm. Fantastiskt att så billiga produkter kan vara så bra att de får fullpott i betyg 🙂

    Hihi fantastiskt för både hyn och plånboken 🙂

  3. Vad bra! Jag köpte den i går efter att ha läst alla positiva reaktioner. Ska testa den om en liten stund innan jag kryper i söndagsbadet!

  4. Intressant, jag skrev just en recension av samma produkt och var inte så nöjd, men jag ser att du använder en vanlig rengöring efteråt sedan – det kanske är det som krävs.

  5. Jag kanske borde pröva denna variant när min från Dermalogica har tagit slut!

  6. Låter toppenbra, blir sugen på att testa!

  7. Jag har precis börjat använda Cliniderm och är så nöjd. Superbra produkter!

  8. Tips! Medstop har just nu en drive, köper man en valfri Cliniderm produkt så får man Velvety smooth cleansing oil på köpet. Gäller fram till den sista januari.

