Get fukt! Avène Soothing Hydrating Serum

Den här lilla flaskan – och dess innehåll – har varit lite av en räddare för min hy i vinter. Trots att det har blåst isvindar kring mina kinder har jag klarat mig utan torra fläckar och stramande hud, och det är jag förstås tacksam för. Serumet innehåller silikon, och ganska mycket av det då det dyker upp som nummer tre på ingredienslistan, men trots det känns det inte silikonigt och det har heller inte täppt till mina porer, som annars är snabba på att reagera mot ingredienser de inte gillar.

Jag har inte sett Soothing Hydrating Serum i Sverige – rätta mig om jag har fel! – men säljs hos bland andra Escentual för £16.

Comments

  1. Vad kul att det funkar så bra för dig också! Jag måste också se till att få tag i en fullstor flaska!

  2. Hm, värt att prova, jag gillar ju Avène i övrigt. Kikade på den sist men tyckte jag ville ha nån som rekommenderat den innan jag slog till, tur att du gjorde det då.

Trackbacks

  1. […] Soothing Hydrating Serum har jag inget behov av just nu, men den var mycket omtyckt i vintras då den lyckades hålla min hy från att bli alldeles uttorkad av starka vindar. […]

