Get fukt! La Roche-Posay Lipikar Baume AP

Det finns inte ord för hur mycket jag älskar den här krämen. Jag skrev tidigare om hur jag led av min extremt torra hud, som var sprucken och både sved och kliade. Märk att jag använder dåtid, för min hud är numera återfuktad och mjuk – inte ett spår av ödlehud!

La Roche-Posay är, likt Avène, ett franskt apoteksmärke som skryter om thermalvattnets snudd på magiska förmåga (läs gärna om dessa vattenmyter hos Finslipad) men oavsett vad man tror om det så är Lipikar Baume AP räddaren för min hud i vinter. Den är tjock i konsistensen och tar ett tag att sjunka in – värt väntetiden – är helt doftfri men utan den där läskiga doften av oparfymerat, och innehåller heller inga parabener om man tycker att sånt är viktigt.

Priset ligger på 189 kr för en tub på 200 ml hos Apotek som säljer La Roche-Posay, eller £11.50 hos Escentual.

Comments

  1. Sjunker den in snabbt om man smörjer sig direkt efter man duschat? Jag har superproblem med huden och jag avskyr att smörja mig efter duschen eftersom det känns som man bara smetar runt på krämen. För övrigt så tycker jag LR Posay är suveräna (även om man ska ta deras tal om mirakelvattnet med en nypa salt) men det är bara deras grejor jag använder till ansiktet numer eftersom min hy inte klarar av något annat.

    • Jag smörjer in mig medan jag fortfarande är lite blöt efter duschen, vilket underlättar en del. Man blir inte kladdig av krämen men det känns att det blir en barriär, som både skyddar huden och låser in fukten.

  2. Låter jätteskön!

  3. Mineralvatten eller inte, det är hur som helst sheasmöret, glycerinet, mineraloljan och silikonerna som gör Lipikar Baumen så fantastisk för törstig hy !!!!!! Deras kroppstvål Lipikar Syndet ska, enligt innehållet, vara ännu vassare. Kanske testa den? 😉

  4. Måste ta och kolla in den om det är Anti-scratching som gäller!

  5. Det blir till att testa denna!

  6. Blir också sugen på denna! Räkna på att det bara skiljer sig ca 20 spänn mellan nätet och apoteket så jag ska nog gå in och klämma lite på den…

Trackbacks

  1. […] i vinter körde jag stenhårt med Lipikar Baume AP för att lindra min torra och kliande hud, och nu när jag Tagg‧bara” behöver fukt […]

