Get fukt! Fuktmask från Dr Hauschka

Jag kör ett fukttema på bloggen den här veckan, vilket betyder att jag kommer att tipsa om olika produkter som har hjälpt min hy att inte bli fullständigt uttorkad i den stränga vinterkylan. Min hy klassas som blandhy i normala väderförhållanden, men den reagerar ofta negativt på kyla och blåst.

Först ut är en mask från Dr Hauschka, som helt enkelt heter Ansiktsmask fukt. Den här la jag i fredags för att ge ansiktet en riktigt fuktboost innan jag skulle sminka mig för en galamiddag senare på kvällen, och det funkade över förväntan. Min hy blev mjuk som sammet, glödde hälsosamt och kändes ordentligt återfuktat.

Masken är fullproppad med ingredienser från växtriket, som kvittenfrukt, sheasmör, solrosolja och naturligt candelillavax. Naturliga ingredienser och växtextrakt passar inte alla, och jag var själv en smula skeptisk och orolig ifall min hy skulle reagera med utbrott. Det gjorde den tack och lov inte, men ett visst mått av försiktighet kan ändå vara på sin plats.

Ansiktsmask fukt kostar 336 kr för 30 ml, och köps enklast direkt från Dr Hauschka.

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Vilket trevligt tema =)

